Cum sa te autentifici?

1. Pentru autentificare ai nevoie de un cont gratuit.
Nu ai cont? Creeaza-ti AICI!

2. Daca s-a activat contul te autentifici cu adresa de e-mail si parola generata pe care o primesti pe adresa de e-mail specificata

3. Daca ai uitat parola cere resetare prin formularul de sub login specificand adresa cu care te-ai inregistrat!

Email:
Parola:

Aceasta pagina a fost creeata de catre: Creative Stuff
Tu iti imaginezi, noi realizam!

Bisericesti

Catagrafia Eparhiei Arges 1824 editia 1942

Catagrafia Eparhiei Arges 1824 editia 1942

Detalii 200 RON

ID antichitate: 201187

Viata lui Iisus

Viata lui Iisus carte bisericeasca veche autor Ernest Rehan

Detalii 100 RON

ID antichitate: 201184

Personalitatea Morala a Sf. Ioan Chrisostom 1941

Personalitatea Morala a Sf. Ioan Chrisostom editia 1941 autor Dr. Ioan Lancrajan

Detalii 150 RON

ID antichitate: 201183

Carte Chestiunea Validitatii Hirotoniilor Anglicane 1926

carte chestiunea validitatii hirotoniilor anglicane editia 1926 autor Filaret Jocu

Detalii 100 RON

ID antichitate: 201182

Revista Pastorul Ortodox 1932

Revista pastorul ortodox editia 1932

Detalii 150 RON

ID antichitate: 201181

Studii si Comentarii Prooroci 1926

studii si comentarii prooroci editia 1926 autor I. Popescu Malaiesti

Detalii 200 RON

ID antichitate: 201179

Carte Admisibilitatea Casatoriei Preotilor 1907

carte admisibilitatea casatoriei preotilor editia 1907 autor Dr. Vasile Gaina editura Cernauti

Detalii 350 RON

ID antichitate: 201178

Carte Crucea de Lemn 1930

carte crucea de lemn editia 1930 autor Antin Petrescu tipografia Cozia

Detalii 250 RON

ID antichitate: 201177

Carte Varlam si Iosif 1924

carte varlam si iosif editia 1924 autor Ioan Mihalcescu

Detalii 300 RON

ID antichitate: 201176

Carte de Predici 1944

carte de predici editia 1944

Detalii 200 RON

ID antichitate: 201175

Scurta Introducere in Cartile Vechiului Testament 1933

scurta introducere in cartile vechiului testament editia 1933 autor Popescu Malaiesti

Detalii 200 RON

ID antichitate: 201174

Istoria Bisericeasca Universala 1928

istoria bisericeasca universala autor Eusebiu Popovici editia 1928

Detalii 300 RON

ID antichitate: 201173

Mica Biblie 1944

Mica Biblie editia 1944 Nicodim Patriarhul Romaniei editura si tiparul sfintei monastiri Neamtu

Detalii 300 RON

ID antichitate: 201162

Manual Practica Liturgica 1926

manual Practica Liturgica editia 1926

Detalii 250 RON

ID antichitate: 201159

VECERNIILE GLASURILOR 1911

CARTE BISERICEASCA EDITIE 1911 VECERNIILE GLASURILOR STARE F BUNA

Detalii 400 RON

ID antichitate: 201151

Candela veche alama argintata

Candela veche - alama argintata; estetica frumoasa, cu patina timpului; completa dar lipsa pahar (se gasesc de cumparat); greutate: 200 g

Detalii 100 RON

ID antichitate: 200733

Antologie - Stiai ca...? Arta in egiptul antic

Arta in egiptul antic

Natura religioasă a civilizației egiptene a influențat contribuțiile acesteia la arta antichității. Multe din marile lucrări ale egiptenilor antici reprezintă zei, zeițe și faraoni (considerați și ei divinități). Arta Egiptului Antic este caracterizată în general de ideea de ordine. Dovezi ale mumificării si construcției de piramide în afara Egiptului stau mărturie a influenței sistemului de credințe și valori ale egiptenilor asupra altor civilizații, unul din modurile de transmitere fiind Drumul Mătăsii.

Arta egipteană, cu marile sale forme de manifestare (arhitectură, pictură, sculptură etc.) este așezată sub semnul fenomenului religios. Legătura vechilor egipteni cu zeii protectori ai Egiptului este profundă și se manifestă atât pe pământ cât și în viața de dincolo — element central al credinței egiptene străvechi, de aceea operele de artă egiptene au câteva elemente comune. Toate au un anume imobilism: secol după secol s-au reprodus aceleași forme artistice, s-au utilizat aceleași tehnici și aceleași materiale. Statuile faraonilor sau ale marilor demnitari nu reprezintă trupul real ci mai degrabă ele proiectează o imagine ideală a unui om aflat într-o comuniune permanentă cu zeii și deci aflat într.o stare de har divin. De aici rezultă caracterul solemn al statuilor egiptene, senzația de măreție pe care aceasta o produce privitorului.

Deși artistul egiptean preferă să reprezinte profiluri umane, atunci când configurează chipul uman el respectă o convenție impusă de credințele sale religioase. Omul răposat trebuie să privească fie spre apus, spre lumea de dincolo — spre împărăția lui OSIRIS, fie spre răsărit, spre lumea de aici—unde răsare zeul-soare RA. De-a lungul timpului s-au lucrat în Egiptul antic poate zeci de mii de statui de bronz, piatră, lemn, aur— întotdeauna pictate. Artistul egiptean acorda culorilor o semnificație anume, culorile fiind de fapt simboluri religioase.

Roșul era o culoare negativă, aceasta fiind culoarea zeului SETH, zeul deșertului lipsit de viață și de acea zeul morții, al răului și totodată al dezordinii. Verdele, culoarea vieții vegetale și de aceea culoarea bucuriei și tinereții era închinată zeului OSIRIS, zeu al reînvierii și a nemuririi ce stăpânea lumea de dincolo. Tot astfel, culoarea neagră avea aceeași semnificație — negrul fiind culoarea pământului fertil al Nilului – fluviu, care, prin revărsările sale, asigura “reînvierea “ veșnică a Egiptului an după an și garanta puterea și prosperitatea țării. Albastrul era culoarea cerului și a zeului acestuia AMON. Galbenul reprezenta aurul, un material prețios simbol al nemuririi zeilor și de aceea avea un caracter sacru, el fiind destinat numai în reprezentările zeilor și faraonilor.

Albul—simbol al purității și bucuriei era culoarea coroanei Egiptului de Jos. Arhitectura egipteană își relevă caracterul impunător și sacru prin simpla prezență a marilor piramide și ale templelor. Aceste construcții impunătoare aveau rolul să asigure o legătură puternică dintre egipteni și zeii lor protectori. Marile piramide ridicate de faraonii din perioada Regatului Vechi nu erau doar grandioase locuri de veci pentru faraoni. Prin existența lor, ele erau un simbol al triumfului egiptenilor asupra morții—credința în nemurire și viața de apoi fiind elementul central al religiei egiptene.

Celui care îi este destinată piramida — faraonul, joacă un rol central nu numai în viața politică a Egiptului ci și în cea religioasă. Faraonul nu este doar șeful statului, el este înainte de toate un zeu întrupat și prin definiție un simbol al nemuririi. El reprezintă totodată cea mai puternică și vizibilă legătură dintre Egipt și zei. De acea, întreaga viață în Egiptul antic — artă, politică, religie etc., este închinată faraonului și caracterului său divin. Religia antică egipteană este închinată nemuririi și veșniciei pentru ca era normal ca arta religioasă să consacre aceste valori. Secol după secol, artiștii egipteni au folosit aceleași materiale, aceleași tehnici și stiluri, acest lucru fiind încă o dovadă a credinței egiptenilor în caracterul nemuritor al Egiptului și ai zeilor săi protectori.

Taguri: egipt antic, arta,  egiptul antic