Cum sa te autentifici?

1. Pentru autentificare ai nevoie de un cont gratuit.
Nu ai cont? Creeaza-ti AICI!

2. Daca s-a activat contul te autentifici cu adresa de e-mail si parola generata pe care o primesti pe adresa de e-mail specificata

3. Daca ai uitat parola cere resetare prin formularul de sub login specificand adresa cu care te-ai inregistrat!

Email:
Parola:

Aceasta pagina a fost creeata de catre: Creative Stuff
Tu iti imaginezi, noi realizam!

Metal Si Fonta

Sfesnic deosebit antic in stilul Enpire din bronz masiv,26 cm h

Sfesnic deosebit antic in stilul Enpire din bronz masiv,26 cm h

Detalii 130 RON

ID antichitate: 170346

Superb clopot din fonta vintange in stare exceptionala un model deosebit

Superb clopot din fonta vintange in stare exceptionala un model deosebit

Detalii 200 RON

ID antichitate: 170342

SUPERB SUPORT PENTRU BIJUTERII, GERMANIA

Vechi suport pentru bijuterii, confectionat din bronz masiv. Tara de provenienta Germania. latime 18cm. Livrare - in toate localitatile prin posta romana cu plata ramburs. Taxe postale 15 Ron.

Detalii 60 RON

ID antichitate: 170199

DEOSEBITA CARAFA PENTRU VIN, GERMANIA

Deosebita carafa pentru vin, confectionata din zinc cu marcaj (vultur bicefal). Tara de provenienta Germania. inaltime 20cm. Livrare - in toate localitatile prin posta romana cu plata ramburs. Taxe postale 15 Ron.

Detalii 60 RON

ID antichitate: 170183

VECHI DECOR VANATORESC, GERMANIA

Vechi decor vanatoresc pentru perete, confectionat din cupru in relief. Tara de provenienta Germania. diametru 37cm.

Detalii 50 RON

ID antichitate: 170178

DEOSEBIT SET PENTRU TARIE, GERMANIA

Deosebit set pentru tarie, confectionat din zinc cu rastel din lemn masiv. Setul este in stare foarte buna si este de provenienta Germania. latime rastel 24cm. inaltime rastel 14cm. inaltime pahar 4cm. Livrare - in toate localitatile prin posta romana cu plata ramburs. Taxe postale 15Ron.

Detalii 40 RON

ID antichitate: 170175

VECHI BRONZ IN RELIEF, GERMANIA

Deosebit decor pentru perete, confectionat din bronz in relief. Tara de provenienta Germania. 9cm. x 7cm. Livrare - in toate localitatile prin posta romana cu plata ramburs. Taxe postale 15Ron.

Detalii 40 RON

ID antichitate: 170171

2233. Aplica din cupru

Aplica din cupru, lucrata manual, in stare buna, cu posibilitate de agatare pe perete, 18cm diametru. Pretul nu include transportul.

Detalii 20 RON

ID antichitate: 170141

Ceainic din tabla emailata

piese vintage pentru decor sau colectie, forme, marimi si culori diverse.

Detalii 30 RON

ID antichitate: 170132

Postament vechi din bronz

Postament vechi din bronz (in patru trepte),diametru la baza 10,5 cm,inaltime 3 cm,greutate 650 g.

Detalii 25 RON

ID antichitate: 170038

2228. Carafa alama

Carafa alama, lucrata manual, in stare buna, 15cm inaltime. Pretul nu include transportul.

Detalii 20 RON

ID antichitate: 170021

2227. Vaza de flori

Vaza de flori din alama, partial emailata, in stare buna, 10cm inaltime. Pretul nu include transportul.

Detalii 30 RON

ID antichitate: 170018

2221. Aplica ceramica in rama de zinc

Aplica ceramica in rama de zinc, in stare buna, 14,5cm / 14,5cm. Pretul nu include transportul.

Detalii 30 RON

ID antichitate: 169994

2217. Suport metalic pentru chei

Suport metalic cu 7 sisteme de agatare a cheilor, in stare buna, 27cm lungime / 11cm inaltime. Pretul nu include transportul.

Detalii 40 RON

ID antichitate: 169989

Spargator de alune model crocodil din bronz masiv

Spargator de alune model crocodil realizat din bronz masiv .Crocodilul este foarte bine realizat .Masoara 17 cm

Detalii 60 RON

ID antichitate: 169988

2216. Vaza de flori din alama

Vaza de flori din alama, in stare estetica buna, 22,5cm inaltime. Pretul nu include transportul.

Detalii 30 RON

ID antichitate: 169987

Antologie - Stiai ca...? Arta in egiptul antic

Arta in egiptul antic

Natura religioasă a civilizației egiptene a influențat contribuțiile acesteia la arta antichității. Multe din marile lucrări ale egiptenilor antici reprezintă zei, zeițe și faraoni (considerați și ei divinități). Arta Egiptului Antic este caracterizată în general de ideea de ordine. Dovezi ale mumificării si construcției de piramide în afara Egiptului stau mărturie a influenței sistemului de credințe și valori ale egiptenilor asupra altor civilizații, unul din modurile de transmitere fiind Drumul Mătăsii.

Arta egipteană, cu marile sale forme de manifestare (arhitectură, pictură, sculptură etc.) este așezată sub semnul fenomenului religios. Legătura vechilor egipteni cu zeii protectori ai Egiptului este profundă și se manifestă atât pe pământ cât și în viața de dincolo — element central al credinței egiptene străvechi, de aceea operele de artă egiptene au câteva elemente comune. Toate au un anume imobilism: secol după secol s-au reprodus aceleași forme artistice, s-au utilizat aceleași tehnici și aceleași materiale. Statuile faraonilor sau ale marilor demnitari nu reprezintă trupul real ci mai degrabă ele proiectează o imagine ideală a unui om aflat într-o comuniune permanentă cu zeii și deci aflat într.o stare de har divin. De aici rezultă caracterul solemn al statuilor egiptene, senzația de măreție pe care aceasta o produce privitorului.

Deși artistul egiptean preferă să reprezinte profiluri umane, atunci când configurează chipul uman el respectă o convenție impusă de credințele sale religioase. Omul răposat trebuie să privească fie spre apus, spre lumea de dincolo — spre împărăția lui OSIRIS, fie spre răsărit, spre lumea de aici—unde răsare zeul-soare RA. De-a lungul timpului s-au lucrat în Egiptul antic poate zeci de mii de statui de bronz, piatră, lemn, aur— întotdeauna pictate. Artistul egiptean acorda culorilor o semnificație anume, culorile fiind de fapt simboluri religioase.

Roșul era o culoare negativă, aceasta fiind culoarea zeului SETH, zeul deșertului lipsit de viață și de acea zeul morții, al răului și totodată al dezordinii. Verdele, culoarea vieții vegetale și de aceea culoarea bucuriei și tinereții era închinată zeului OSIRIS, zeu al reînvierii și a nemuririi ce stăpânea lumea de dincolo. Tot astfel, culoarea neagră avea aceeași semnificație — negrul fiind culoarea pământului fertil al Nilului – fluviu, care, prin revărsările sale, asigura “reînvierea “ veșnică a Egiptului an după an și garanta puterea și prosperitatea țării. Albastrul era culoarea cerului și a zeului acestuia AMON. Galbenul reprezenta aurul, un material prețios simbol al nemuririi zeilor și de aceea avea un caracter sacru, el fiind destinat numai în reprezentările zeilor și faraonilor.

Albul—simbol al purității și bucuriei era culoarea coroanei Egiptului de Jos. Arhitectura egipteană își relevă caracterul impunător și sacru prin simpla prezență a marilor piramide și ale templelor. Aceste construcții impunătoare aveau rolul să asigure o legătură puternică dintre egipteni și zeii lor protectori. Marile piramide ridicate de faraonii din perioada Regatului Vechi nu erau doar grandioase locuri de veci pentru faraoni. Prin existența lor, ele erau un simbol al triumfului egiptenilor asupra morții—credința în nemurire și viața de apoi fiind elementul central al religiei egiptene.

Celui care îi este destinată piramida — faraonul, joacă un rol central nu numai în viața politică a Egiptului ci și în cea religioasă. Faraonul nu este doar șeful statului, el este înainte de toate un zeu întrupat și prin definiție un simbol al nemuririi. El reprezintă totodată cea mai puternică și vizibilă legătură dintre Egipt și zei. De acea, întreaga viață în Egiptul antic — artă, politică, religie etc., este închinată faraonului și caracterului său divin. Religia antică egipteană este închinată nemuririi și veșniciei pentru ca era normal ca arta religioasă să consacre aceste valori. Secol după secol, artiștii egipteni au folosit aceleași materiale, aceleași tehnici și stiluri, acest lucru fiind încă o dovadă a credinței egiptenilor în caracterul nemuritor al Egiptului și ai zeilor săi protectori.

Taguri: egipt antic, arta,  egiptul antic