Cum sa te autentifici?

1. Pentru autentificare ai nevoie de un cont gratuit.
Nu ai cont? Creeaza-ti AICI!

2. Daca s-a activat contul te autentifici cu adresa de e-mail si parola generata pe care o primesti pe adresa de e-mail specificata

3. Daca ai uitat parola cere resetare prin formularul de sub login specificand adresa cu care te-ai inregistrat!

Email:
Parola:

Aceasta pagina a fost creeata de catre: Creative Stuff
Tu iti imaginezi, noi realizam!

Rustice

Frumoasa ie camasa populara 4

confectionata din panza alba de casa, cusuta manual cu matase alba , pe piept si pe maneci cu frumoase motive populare. Stare buna, fara defecte, lungime ie 45 cm, latime ie 60 cm, lungime maneci 52 cm. Negociabil, taxe la cumparator.

Detalii 180 RON

ID antichitate: 194961

Fumoasa ie camasa populara 3

confectionata din panza alba de casa, cusuta manual cu motive populare pe negru, pe maneci si pe piept. Stare buna, desprinsa pe cusatura in spate, lungime ie 38 cm, latime ie 56 cm, lungime maneci 48 cm. Negociabil, taxe la cumparator.

Detalii 160 RON

ID antichitate: 194957

2459. Poala

Poala din marchizet cusuta manual, avand o vechime de aprox. 60-70 de ani, zona Banatului, in stare buna, pe o portiune de 10cm nu are cusut model, 65cm lungime / 245cm circumferinta. Pretul nu include transportul.

Detalii 100 RON

ID antichitate: 194938

2458. Ie - camasa populara

Camasa populara / ie cusuta manual pe bumbac, avand o vechime de aprox. 50 de ani, jud. Caras-Severin, 44cm lungime / 52cm lungime maneca, masurat de la cusatura umarului / 36cm latime umeri / 100cm circumferinta bust / 26cm distanta gura camasii-sub brat, fara pete, prezinta in cateva locuri gauri de mici dimensiuni (ciupitura de material pe maneca stanga/fata, ciupitura de material pe spate, sub guler, gaura de aprox. 1,5cm diametru pe spate, sub guler, gaura intinsa pe o lungime de 2cm langa guler/fata, destramare si lipsa dantela la maneca stanga). Pretul nu include transporutl.

Detalii 200 RON

ID antichitate: 194924

Decor Rasnita veche pt cafea

Veche de 100 ani rasnita pt cafea cu sertarasi pt Decor

Detalii 200 RON

ID antichitate: 194917

Stergar popular pentru usa

lucrat manual din panza alba de casa care are cusuta in partea inferioara o banda de 40 cm de cipta confectionata manual. Stare buna, fara defecte, se foloseste la decorarea superioara a usilor, sistem de agatare, latime stergar 1,36 m, inaltime stergar 68 cm. Negociabil, taxe la cumparator.

Detalii 135 RON

ID antichitate: 194857

Frumoase perdele

cusute manual pe netz cu diferite motive florale. Stare buna, fara defecte, inaltime prdele 56 cm, latime perdele 50 cm. Negociabil, taxe la cumparator.

Detalii 135 RON

ID antichitate: 194856

LUCRATE MANUAL

DIVERSE MILEURI, DANTELA PAT, TRAISTE POPULARE, CAMASA BARBATEASCA POPULARA,STERGAR ICOANA, FETE E MASA, CUVELTURA PAT TOATE LUCRATE MANUAL. STARE BUNA. PRETURI ACCESIBILE.

Detalii 15 RON

ID antichitate: 194843

Set goblenuri

vechi.dimensiuni 45/35 cm.pretul este pt ambele produse

Detalii 30 RON

ID antichitate: 194837

Stergar vechi 2

din panza alba de casa cusut cu mana la ambele capete cu motive florale pe rosu si bordo, zona Banatului, vechime circa 40-50 de ani. Stare buna, fara defecte, lungime stergar, 1202 cm, latime 46 cm. Negociabil, taxe la cumparator.

Detalii 60 RON

ID antichitate: 194742

2457. Camasa populara pentru baietei

Camasa populara pentru baietei, cusuta manual pe in, avand o vechime de aprox. 40-50 de ani, fara rupturi, prezinta pe maneca dreapta, pe partea nevizibila la purtare, o dunga de imbatranire, vizibila, care nu a iesit la o spalare obisnuita, 90cm lungime / 42cm lungime maneca / 32cm latime umeri / 108cm circumferinta bust / 17cm circumferinta manseta. Pentru lungire, pe mijloc a fost incorporat un material de aceeasi textura, dar diferit ca si nuanta. Pretul nu include transportul.

Detalii 150 RON

ID antichitate: 194730

2456. Costum popular (ie si poala) jud. Caras-Severin

Costum popular din bumbac, cu broderie execuata la masina, avand o vechime de aprox. 40-50 de ani, jud. Caras-Severin, in stare buna, fara pete sau rupturi, camasa, deschisa in fata, nu are butoniere sau alte sisteme de inchidere: 41cm lungime, respectiv 56cm lungime, masurat inclusiv partea atatasata pentru lungire / 65cm lungime maneca / 120cm circumferinta / 29cm distanta gura camasii-sub brat / 47cm circumferinta la gat, cu nasturele inchis, poala: 81cm lungime / 200cm circumferinta. Pretul nu include transportul.

Detalii 550 RON

ID antichitate: 194700

2455. Ilic - vesta catifea neagra

Vesta / ilic cusut manual cu motive florale pe catifea neagra, avand o vechime de aprox. 40 de ani, jud. Caras-Severin, in stare buna, fare defecte, 35cm lungime / 44cm latime, masurat pe dublu. Pretul nu include transportul.

Detalii 250 RON

ID antichitate: 194699

Clepsidra De Perete Cu Durata De 5 Min

Clepsidra de perete cu durata de 5 min taxele postale vor fi suportate de cumparator

Detalii 80 RON

ID antichitate: 194637

Bavaria cupa din zinc

Pahar de colectie SYRGENSTEIN, Staniu Sn/ZINN, made in Germany. Syrgenstein este o zona in landul Bavaria. Decoratiuni impartite in 3 chenare/ferestre. 1. SYRGENSTEIN: Are gravate cele 4 blazoane ale oraselor apartinatoare: Altenberg, Ballhausen, Landshausen și Staufen. 2. BACHTAL BECHER: este gravata harta zonei cu orasele mentionate mai sus. 3. BACHHAGEL: are gravate 3 blazoane: Bachhagel, Burghagel si Oberbechingen. Inaltime 12 cm, diametru 6.5 cm, capacitate 250 ml. Marcaj: ZINN 95%

Detalii 25 RON

ID antichitate: 194620

Catrinta veche 2

cusuta manual cu margele pe panza neagra si margine cusuta cu fir argintiu, din zona Banatului, cu o vechime de circa 50 de ani. Stare buna, doua mici desprinderi de margele in ciuda vechimii, inaltime catrinta 76 cm, latime catrinta 36 cm. Negociabil, taxe la cumparator.

Detalii 160 RON

ID antichitate: 194484

Antologie - Stiai ca...? Arta in egiptul antic

Arta in egiptul antic

Natura religioasă a civilizației egiptene a influențat contribuțiile acesteia la arta antichității. Multe din marile lucrări ale egiptenilor antici reprezintă zei, zeițe și faraoni (considerați și ei divinități). Arta Egiptului Antic este caracterizată în general de ideea de ordine. Dovezi ale mumificării si construcției de piramide în afara Egiptului stau mărturie a influenței sistemului de credințe și valori ale egiptenilor asupra altor civilizații, unul din modurile de transmitere fiind Drumul Mătăsii.

Arta egipteană, cu marile sale forme de manifestare (arhitectură, pictură, sculptură etc.) este așezată sub semnul fenomenului religios. Legătura vechilor egipteni cu zeii protectori ai Egiptului este profundă și se manifestă atât pe pământ cât și în viața de dincolo — element central al credinței egiptene străvechi, de aceea operele de artă egiptene au câteva elemente comune. Toate au un anume imobilism: secol după secol s-au reprodus aceleași forme artistice, s-au utilizat aceleași tehnici și aceleași materiale. Statuile faraonilor sau ale marilor demnitari nu reprezintă trupul real ci mai degrabă ele proiectează o imagine ideală a unui om aflat într-o comuniune permanentă cu zeii și deci aflat într.o stare de har divin. De aici rezultă caracterul solemn al statuilor egiptene, senzația de măreție pe care aceasta o produce privitorului.

Deși artistul egiptean preferă să reprezinte profiluri umane, atunci când configurează chipul uman el respectă o convenție impusă de credințele sale religioase. Omul răposat trebuie să privească fie spre apus, spre lumea de dincolo — spre împărăția lui OSIRIS, fie spre răsărit, spre lumea de aici—unde răsare zeul-soare RA. De-a lungul timpului s-au lucrat în Egiptul antic poate zeci de mii de statui de bronz, piatră, lemn, aur— întotdeauna pictate. Artistul egiptean acorda culorilor o semnificație anume, culorile fiind de fapt simboluri religioase.

Roșul era o culoare negativă, aceasta fiind culoarea zeului SETH, zeul deșertului lipsit de viață și de acea zeul morții, al răului și totodată al dezordinii. Verdele, culoarea vieții vegetale și de aceea culoarea bucuriei și tinereții era închinată zeului OSIRIS, zeu al reînvierii și a nemuririi ce stăpânea lumea de dincolo. Tot astfel, culoarea neagră avea aceeași semnificație — negrul fiind culoarea pământului fertil al Nilului – fluviu, care, prin revărsările sale, asigura “reînvierea “ veșnică a Egiptului an după an și garanta puterea și prosperitatea țării. Albastrul era culoarea cerului și a zeului acestuia AMON. Galbenul reprezenta aurul, un material prețios simbol al nemuririi zeilor și de aceea avea un caracter sacru, el fiind destinat numai în reprezentările zeilor și faraonilor.

Albul—simbol al purității și bucuriei era culoarea coroanei Egiptului de Jos. Arhitectura egipteană își relevă caracterul impunător și sacru prin simpla prezență a marilor piramide și ale templelor. Aceste construcții impunătoare aveau rolul să asigure o legătură puternică dintre egipteni și zeii lor protectori. Marile piramide ridicate de faraonii din perioada Regatului Vechi nu erau doar grandioase locuri de veci pentru faraoni. Prin existența lor, ele erau un simbol al triumfului egiptenilor asupra morții—credința în nemurire și viața de apoi fiind elementul central al religiei egiptene.

Celui care îi este destinată piramida — faraonul, joacă un rol central nu numai în viața politică a Egiptului ci și în cea religioasă. Faraonul nu este doar șeful statului, el este înainte de toate un zeu întrupat și prin definiție un simbol al nemuririi. El reprezintă totodată cea mai puternică și vizibilă legătură dintre Egipt și zei. De acea, întreaga viață în Egiptul antic — artă, politică, religie etc., este închinată faraonului și caracterului său divin. Religia antică egipteană este închinată nemuririi și veșniciei pentru ca era normal ca arta religioasă să consacre aceste valori. Secol după secol, artiștii egipteni au folosit aceleași materiale, aceleași tehnici și stiluri, acest lucru fiind încă o dovadă a credinței egiptenilor în caracterul nemuritor al Egiptului și ai zeilor săi protectori.

Taguri: egipt antic, arta,  egiptul antic