Cum sa te autentifici?

1. Pentru autentificare ai nevoie de un cont gratuit.
Nu ai cont? Creeaza-ti AICI!

2. Daca s-a activat contul te autentifici cu adresa de e-mail si parola generata pe care o primesti pe adresa de e-mail specificata

3. Daca ai uitat parola cere resetare prin formularul de sub login specificand adresa cu care te-ai inregistrat!

Email:
Parola:

Aceasta pagina a fost creeata de catre: Creative Stuff
Tu iti imaginezi, noi realizam!

Anticariat Timis, AntichitatiTimisoara

  • Email:
  • Telefon: 0736526290
  • Antichitati publicate: 14
  • Judet: Timis
  • Total vizualizari: 21904

Comodina stil Louis XV

Eleganta comodina realizata in stil Louis XV cu trei sertare intarsiate si manere din alama, pastrata in stare buna prezentand urme de uzura la nivelul picioarelor din spate( vezi foto mai jos).H 65cm, 28x25cm.Transport oriunde in tara 30 ron

Detalii 480 RON

ID antichitate: 12125

Oglinda Biedermeier stil

Oglinda Biedermeier stil cu rama din lemn masiv in furnir din lemn de nuc flancata de doua coloane cu detalii strunjite, pastata in stare buna prezentand insa urmele de uzura specifice trecerii timpului (vezi foto mai jos). Dimensiuni: H 112cm si latime 65cm.Transport oriunde in tara 30 ron

Detalii 390 RON

ID antichitate: 12124

Comoda Bombe stil Rococo

Superba comoda Bombe in stil Rococo frantuzesc, cu doua sertare, furnir din lemn de mahon cu intarsii si aplicatii si manere din bronz, blat din marmura in nuante de rosu si gri, pastrat in stare buna, prezinta mici urme de uzura specifice trecerii timpului.Dimensiuni: H 77cm, lungime 75cm si latime 44cm.Transport oriunde in tara 80 ron

Detalii 1700 RON

ID antichitate: 10307

Masuta pentru cafea stil Rococo

Masuta pentru cafea realizata in stil Rococo cu blatul in furnir de cires, pastrata in stare buna prezentand mici urme de uzura specifice trecerii timpului.Transport oriunde in tara 30 ron

Detalii 420 RON

ID antichitate: 10276

Ceas cu pendul Biedermeier stil

Ceas de perete cu pendul realizat din lemn de stejar in stil Biedermeier in perioada anilor 1920 cu mecanism perfect functiona cu bataie pe bare la fix si jumatate de ora,pastrat in stare buna.Transport oriunde in tara 30 ron

Detalii 490 RON

ID antichitate: 10249

Secretaire englezesc

Elegant secretaire englezesc cu 4 sertare la baza cu manere din alama si o usa rabatanta destinata scrisului acoperita cu piele de culoare crem, interior cu mai multe sertare mici, pastrat in stare buna prezentand urme de uzura specifice trecerii timpului.Transport oriunde in tara 80 ron

Detalii 380 EUR

ID antichitate: 10095

Comoda franceza sfarsit de secol XIX

Eleganta comoda franceza realizata la sfarsitul secolului XIX din lemn masiv cu 4 sertare imbracate in furnir de radacina de lemn de nuc cu manere din alama masiva,pastrata in stare foarte buna prezentand mici urme de uzura specifice trecerii timpui.Dimensiuni: H 94cm, lungime 91cm si latime 50cm.Transport oriunde in tara 80 ron

Detalii 2500 RON

ID antichitate: 9969

Consola stil Rococo

Superba consola realizata in stil Rococo din lemn in foita de aur lustruita cu top din marmura in nuante de verde, gri si negru, pastrata in stare buna cu mici urme de uzura specifice trecerii timpului.( vezi foto mai jos).Dimensiuni: H 65cm, lungime 60cm si latime 20 cm.Transport oriunde in tara 40 ron

Detalii 530 RON

ID antichitate: 9901

Canapea in stil Renascentist stare foarte buna

Eleganta canapea realizata la sfarsitul lui 1800 in stil Renascentist din lemn masiv de nuc cu bogate elemente sculptate si strunjite, sezut pe arcuri si iarba de mare, cu tapiserie in dungi in stare buna. Piesa a fost pastrata in stare buna cu mici urme de uzura specifice trecerii timpului.Dimensiuni: H total 112cm, lungime 158cm si latime 68cm.Transportul se poate realiza oriunde in tara prin curierat contra unui cost de 100 ron

Detalii 390 EUR

ID antichitate: 9790

Pendula stil Provensal

Superba pendula de perete realizata la inceputul anilor 1900 in stil Provensal din lemn masiv de stejar, pastata in stare buna, mecanism cu bataie la fix si jumatate de ora,cheie si pendul incluse.Recomand ca in urma transportului ceasul sa fie reglat de catre un ceasornicar. Livrare oriunde in tara 40ron.

Detalii 800 RON

ID antichitate: 9158

Caseta bijuteri stil Baroc

Caseta pentru bijuteri in stil Baroc din plumb cu bogate decoratiuni si amoras in relief, interior cu catifea rosie.H 14cm si lungime 17cm. Prezinta un defect la un piciorus din spate, a fost spart dar sunt bucatile lipsa, trebuie lipit.Stare generala buna! Transport oriunde in tara 10 ron

Detalii 350 RON

ID antichitate: 138

Vaza Murano pictata manual

O impresionanta vaza din sticla de Murano,pictata manual dupa The Entombment of Christ al pictorului Caravaggio si semnata in dreapta jos De Angeli, detalii din foita de aur, de dimensiuni rare: H 60cm si diametru 28cm.An 1920 Isoric: Vaza a facut parte din colectia personala a lui Maurizio Alberelli fostul proprietal al Seguso Verti d'Arte.

Detalii 1600 EUR

ID antichitate: 39

Baioneta Brazilia model 1908

Baioneta Brazilia model 1908,baioneta Mauser,lama din fier marcata Simson& CO SUHL, marca garda:"3294" cu maner din lemn si teaca din piele neagra cu varful si baza din alama aurita. Pe partile laterale ale lamei marcaj RB.Lungime 45,5cm.In stare impecabila. Transport oriunde in tara asigurat prin curier: 20 Ron

Detalii 980 RON

ID antichitate: 32

Pahare pentru coniac, Napoleon

Set format din 9 pahare pentru coniac Napoleon, originale, cu coroana regala din aur deasupra literei N, semnate R (Ritz) sub insemnul coroanei pe piciorul paharului. H 10cm, in stare foarte buna.

Detalii 850 RON

ID antichitate: 29

Antologie - Stiai ca...? Arta in egiptul antic

Arta in egiptul antic

Natura religioasă a civilizației egiptene a influențat contribuțiile acesteia la arta antichității. Multe din marile lucrări ale egiptenilor antici reprezintă zei, zeițe și faraoni (considerați și ei divinități). Arta Egiptului Antic este caracterizată în general de ideea de ordine. Dovezi ale mumificării si construcției de piramide în afara Egiptului stau mărturie a influenței sistemului de credințe și valori ale egiptenilor asupra altor civilizații, unul din modurile de transmitere fiind Drumul Mătăsii.

Arta egipteană, cu marile sale forme de manifestare (arhitectură, pictură, sculptură etc.) este așezată sub semnul fenomenului religios. Legătura vechilor egipteni cu zeii protectori ai Egiptului este profundă și se manifestă atât pe pământ cât și în viața de dincolo — element central al credinței egiptene străvechi, de aceea operele de artă egiptene au câteva elemente comune. Toate au un anume imobilism: secol după secol s-au reprodus aceleași forme artistice, s-au utilizat aceleași tehnici și aceleași materiale. Statuile faraonilor sau ale marilor demnitari nu reprezintă trupul real ci mai degrabă ele proiectează o imagine ideală a unui om aflat într-o comuniune permanentă cu zeii și deci aflat într.o stare de har divin. De aici rezultă caracterul solemn al statuilor egiptene, senzația de măreție pe care aceasta o produce privitorului.

Deși artistul egiptean preferă să reprezinte profiluri umane, atunci când configurează chipul uman el respectă o convenție impusă de credințele sale religioase. Omul răposat trebuie să privească fie spre apus, spre lumea de dincolo — spre împărăția lui OSIRIS, fie spre răsărit, spre lumea de aici—unde răsare zeul-soare RA. De-a lungul timpului s-au lucrat în Egiptul antic poate zeci de mii de statui de bronz, piatră, lemn, aur— întotdeauna pictate. Artistul egiptean acorda culorilor o semnificație anume, culorile fiind de fapt simboluri religioase.

Roșul era o culoare negativă, aceasta fiind culoarea zeului SETH, zeul deșertului lipsit de viață și de acea zeul morții, al răului și totodată al dezordinii. Verdele, culoarea vieții vegetale și de aceea culoarea bucuriei și tinereții era închinată zeului OSIRIS, zeu al reînvierii și a nemuririi ce stăpânea lumea de dincolo. Tot astfel, culoarea neagră avea aceeași semnificație — negrul fiind culoarea pământului fertil al Nilului – fluviu, care, prin revărsările sale, asigura “reînvierea “ veșnică a Egiptului an după an și garanta puterea și prosperitatea țării. Albastrul era culoarea cerului și a zeului acestuia AMON. Galbenul reprezenta aurul, un material prețios simbol al nemuririi zeilor și de aceea avea un caracter sacru, el fiind destinat numai în reprezentările zeilor și faraonilor.

Albul—simbol al purității și bucuriei era culoarea coroanei Egiptului de Jos. Arhitectura egipteană își relevă caracterul impunător și sacru prin simpla prezență a marilor piramide și ale templelor. Aceste construcții impunătoare aveau rolul să asigure o legătură puternică dintre egipteni și zeii lor protectori. Marile piramide ridicate de faraonii din perioada Regatului Vechi nu erau doar grandioase locuri de veci pentru faraoni. Prin existența lor, ele erau un simbol al triumfului egiptenilor asupra morții—credința în nemurire și viața de apoi fiind elementul central al religiei egiptene.

Celui care îi este destinată piramida — faraonul, joacă un rol central nu numai în viața politică a Egiptului ci și în cea religioasă. Faraonul nu este doar șeful statului, el este înainte de toate un zeu întrupat și prin definiție un simbol al nemuririi. El reprezintă totodată cea mai puternică și vizibilă legătură dintre Egipt și zei. De acea, întreaga viață în Egiptul antic — artă, politică, religie etc., este închinată faraonului și caracterului său divin. Religia antică egipteană este închinată nemuririi și veșniciei pentru ca era normal ca arta religioasă să consacre aceste valori. Secol după secol, artiștii egipteni au folosit aceleași materiale, aceleași tehnici și stiluri, acest lucru fiind încă o dovadă a credinței egiptenilor în caracterul nemuritor al Egiptului și ai zeilor săi protectori.

Taguri: egipt antic, arta,  egiptul antic