Cum sa te autentifici?

1. Pentru autentificare ai nevoie de un cont gratuit.
Nu ai cont? Creeaza-ti AICI!

2. Daca s-a activat contul te autentifici cu adresa de e-mail si parola generata pe care o primesti pe adresa de e-mail specificata

3. Daca ai uitat parola cere resetare prin formularul de sub login specificand adresa cu care te-ai inregistrat!

Email:
Parola:

Aceasta pagina a fost creeata de catre: Creative Stuff
Tu iti imaginezi, noi realizam!

Obiecte Din Cristal

Fructiera cristal forma neregulata

fructiera cristal forma neregulata,cu aur coloial,inaltime 18 cm, diametru 22 cm

Detalii 100 RON

ID antichitate: 194651

Pocal suport candela cristal

Un frumos pahar-pocal sau suport candela din cristal slefuit si picior metalic argintat, masiv. Inaltime 20 cm.

Detalii 25 RON

ID antichitate: 194626

Platou aplica original Walter kristallglass

platou aplica original Walter kristallglass diametru=28cm livrare prin curier

Detalii 120 RON

ID antichitate: 194525

Walther Glass Art Deco

Fructiera - bol foarte veche si foarte frumoasa, manufactura Walther Glass made by August Walther & Sons, anii 30, culoarea ambrei.

Detalii 125 RON

ID antichitate: 194471

VECHI SUPORT CU DOUA LACASURI: SARE-PIPER SAU SOSURI IUTI-ALBE DIN METAL SUFLAT

VECHI SUPORT CU DOUA LACASURI: SARE/PIPER SAU SOSURI IUTI/ALBE DIN METAL SUFLAT MODEL CU INGER. UNUL DINTRE VASE PREZINTA LA PARTEA SUPERIOARA URMA DE UZURA IAR METALUL S-A STER PUTIN, IN REST SE AFLA IN STARE BUNA. BAZA:16,4 X 4 CM

Detalii 65 RON

ID antichitate: 193939

DOUA STICLE PENTRU AFTER SHAVE SAU PARFUM, AVON, MODEL CAINE-CAINI LUP

DEOSEBITE DOUA STICLE PENTRU AFTER SHAVE SAU PARFUM, AVON, MODEL CAINE/CAINI LUP. DOPUL ESTE IN PLASTIC DUR. INCA MAI AU PUTIN LICHID. SE AFLA IN STARE BUNA. SE VAND IMPREUNA LA PRETUL AFISAT! BAZA:8 X 4 CM INALTIME:15 CM CANTITATE: 90 ml

Detalii 80 RON

ID antichitate: 193937

Set vintage bauturi argintat,sticla albastra

set vintage de bauturi format din sticla in forma de rata culoare albastru cobalt,maner,capac suport argintate si sase pahare in suporturi argintate plus 6 lingurite argintate

Detalii 300 RON

ID antichitate: 193853

Goebel pisica suport candela

Frumos suport pentru candela de la brandul Goebel din sticla szflata si pictata manual. pentru iubitorii de frumos si de pisici! Design realizat de Rosina Wachtmeister, model Romantico cu doua pisicute.

Detalii 45 RON

ID antichitate: 193820

FLACON CRISTAL

DEOSEBIT FLACON CRISTAL.MADE FRANTA.

Detalii 60 RON

ID antichitate: 193804

Vaza art nouveau-deosebita

Vaza art nouveau-deosebita stare impecabila H-24,5 cm,diam superior-17,5 cm,diam bazei-8 cm

Detalii 100 RON

ID antichitate: 193731

Prespapier in forma de picatura-cristal norvegian

Prespapier in forma de picatura-cristal norvegian dim.H-11,5 cm,diam.-7,5cm

Detalii 50 RON

ID antichitate: 193723

Fructiera din cristal slefuit

Fructiera din cristal slefuit, dimensiuni: 28x17 cm.

Detalii 400 RON

ID antichitate: 193546

Fructiera cristal cu picior,nuanta chihlimbar,vintage

fructiera cristal cu picior,nuanta chihlimbar,vintage dimensiuni :16cm/19cm livrare prin curier

Detalii 160 RON

ID antichitate: 193469

Oglinda antica, rama bondell, aprox 80-50 cm

VAnd oglinda cristal, cu rama bondel, dimensiune mare,cca 80/50 cm,

Detalii 260 EUR

ID antichitate: 193465

Sase pahare semicristal pentru apa,vin,cu pictura aur model naval

sase pahare semicristal pentru apa,vin,cu pictura aur model naval Skip Grand Turk 1786 dimensiuni:11cm/8cm livrare prin curier

Detalii 150 RON

ID antichitate: 193464

Sase pahare cristal Bohemia ,verde smarald cu picior

sase pahare cristal Bohemia ,verde smarald cu picior pictate manual email si aur , dimensiuni pahar=16cm/3,5cm livrare prin curier

Detalii 170 RON

ID antichitate: 193462

Antologie - Stiai ca...? Arta in egiptul antic

Arta in egiptul antic

Natura religioasă a civilizației egiptene a influențat contribuțiile acesteia la arta antichității. Multe din marile lucrări ale egiptenilor antici reprezintă zei, zeițe și faraoni (considerați și ei divinități). Arta Egiptului Antic este caracterizată în general de ideea de ordine. Dovezi ale mumificării si construcției de piramide în afara Egiptului stau mărturie a influenței sistemului de credințe și valori ale egiptenilor asupra altor civilizații, unul din modurile de transmitere fiind Drumul Mătăsii.

Arta egipteană, cu marile sale forme de manifestare (arhitectură, pictură, sculptură etc.) este așezată sub semnul fenomenului religios. Legătura vechilor egipteni cu zeii protectori ai Egiptului este profundă și se manifestă atât pe pământ cât și în viața de dincolo — element central al credinței egiptene străvechi, de aceea operele de artă egiptene au câteva elemente comune. Toate au un anume imobilism: secol după secol s-au reprodus aceleași forme artistice, s-au utilizat aceleași tehnici și aceleași materiale. Statuile faraonilor sau ale marilor demnitari nu reprezintă trupul real ci mai degrabă ele proiectează o imagine ideală a unui om aflat într-o comuniune permanentă cu zeii și deci aflat într.o stare de har divin. De aici rezultă caracterul solemn al statuilor egiptene, senzația de măreție pe care aceasta o produce privitorului.

Deși artistul egiptean preferă să reprezinte profiluri umane, atunci când configurează chipul uman el respectă o convenție impusă de credințele sale religioase. Omul răposat trebuie să privească fie spre apus, spre lumea de dincolo — spre împărăția lui OSIRIS, fie spre răsărit, spre lumea de aici—unde răsare zeul-soare RA. De-a lungul timpului s-au lucrat în Egiptul antic poate zeci de mii de statui de bronz, piatră, lemn, aur— întotdeauna pictate. Artistul egiptean acorda culorilor o semnificație anume, culorile fiind de fapt simboluri religioase.

Roșul era o culoare negativă, aceasta fiind culoarea zeului SETH, zeul deșertului lipsit de viață și de acea zeul morții, al răului și totodată al dezordinii. Verdele, culoarea vieții vegetale și de aceea culoarea bucuriei și tinereții era închinată zeului OSIRIS, zeu al reînvierii și a nemuririi ce stăpânea lumea de dincolo. Tot astfel, culoarea neagră avea aceeași semnificație — negrul fiind culoarea pământului fertil al Nilului – fluviu, care, prin revărsările sale, asigura “reînvierea “ veșnică a Egiptului an după an și garanta puterea și prosperitatea țării. Albastrul era culoarea cerului și a zeului acestuia AMON. Galbenul reprezenta aurul, un material prețios simbol al nemuririi zeilor și de aceea avea un caracter sacru, el fiind destinat numai în reprezentările zeilor și faraonilor.

Albul—simbol al purității și bucuriei era culoarea coroanei Egiptului de Jos. Arhitectura egipteană își relevă caracterul impunător și sacru prin simpla prezență a marilor piramide și ale templelor. Aceste construcții impunătoare aveau rolul să asigure o legătură puternică dintre egipteni și zeii lor protectori. Marile piramide ridicate de faraonii din perioada Regatului Vechi nu erau doar grandioase locuri de veci pentru faraoni. Prin existența lor, ele erau un simbol al triumfului egiptenilor asupra morții—credința în nemurire și viața de apoi fiind elementul central al religiei egiptene.

Celui care îi este destinată piramida — faraonul, joacă un rol central nu numai în viața politică a Egiptului ci și în cea religioasă. Faraonul nu este doar șeful statului, el este înainte de toate un zeu întrupat și prin definiție un simbol al nemuririi. El reprezintă totodată cea mai puternică și vizibilă legătură dintre Egipt și zei. De acea, întreaga viață în Egiptul antic — artă, politică, religie etc., este închinată faraonului și caracterului său divin. Religia antică egipteană este închinată nemuririi și veșniciei pentru ca era normal ca arta religioasă să consacre aceste valori. Secol după secol, artiștii egipteni au folosit aceleași materiale, aceleași tehnici și stiluri, acest lucru fiind încă o dovadă a credinței egiptenilor în caracterul nemuritor al Egiptului și ai zeilor săi protectori.

Taguri: egipt antic, arta,  egiptul antic