Cum sa te autentifici?

1. Pentru autentificare ai nevoie de un cont gratuit.
Nu ai cont? Creeaza-ti AICI!

2. Daca s-a activat contul te autentifici cu adresa de e-mail si parola generata pe care o primesti pe adresa de e-mail specificata

3. Daca ai uitat parola cere resetare prin formularul de sub login specificand adresa cu care te-ai inregistrat!

Email:
Parola:

Aceasta pagina a fost creeata de catre: Creative Stuff
Tu iti imaginezi, noi realizam!

Servetele

  • Pagina 1 din 3
  • 1
  • 2
  • 3

Mileu brocart si dantela pereche vechi impecabil

2 mileuri vechi din brocart. pret la bucata.

Detalii 45 RON

ID antichitate: 179590

1960Colectie servetele vintage,turism,hoteluri,linii aeriene

1960/70,colectie de servetele,turism,hoteluri,cai aeriene,evenimente. Toate sunt vintage,din acei ani.

Detalii 69 EUR

ID antichitate: 148548

Servetel Koln, de colectie, cu dimensiunea de 33 cm-33,5 cm

Servetel Koln, de colectie, cu dimensiunea de 33 cm/33,5 cm, in stare buna. Pret: 39 ron Cei interesati pot vizualiza si celelalte anunturi cu obiecte de colectie din cont. Tansportul in Bucuresti personal, in tara contra cost prin posta romana sau curier.

Detalii 39 RON

ID antichitate: 148530

Batista Bucuresti, comunista, de colectie, cu dimensiunea de 22 cm-25 cm

Batista Bucuresti, comunista, de colectie, cu dimensiunea de 22 cm/25 cm, in stare buna. Pret: 39 ron Cei interesati pot vizualiza si celelalte anunturi cu obiecte de colectie din cont. Tansportul in Bucuresti personal, in tara contra cost prin posta romana sau curier.

Detalii 39 RON

ID antichitate: 148528

Batista comunista, de colectie, cu dimensiunea de 21,5cm-22 cm

Batista comunista, de colectie, cu dimensiunea de 21,5cm/22 cm, in stare buna. Pret: 29 ron Cei interesati pot vizualiza si celelalte anunturi cu obiecte de colectie din cont. Tansportul in Bucuresti personal, in tara contra cost prin posta romana sau curier.

Detalii 29 RON

ID antichitate: 148527

1960 colectie cutii de chibrituri straine

1960 cutii de chibrituri straine/turism/hoteluri/obiective turistice/cluburi,sunt cca 36 cutii/unele,majoritatea nefolosite.

Detalii 75 EUR

ID antichitate: 142023

Set traditional fata de masa si 3 servetele

Frumos set pentru masa, cusut manual, cu motive traditionale. 85x87 respectiv 20x20

Detalii 175 RON

ID antichitate: 129566

Servetel cusut cu mastase

Frumos servetel, cusut manual cu matase. 44x40

Detalii 120 RON

ID antichitate: 129565

Servetel cusut manual

Servetel cusut manual, foarte frumos, in stare perfecta, foarte vechi, 30x24.

Detalii 75 RON

ID antichitate: 129564

Stergar de colectie 1927

Stergar traditional, cusut manaul, an 1927, este inscriptionat anul pe el. Pret negociabil.

Detalii 100 EUR

ID antichitate: 129560

Fata de masa

Fata de masa frumos lucrata foarte fin, foarte veche , cusuta manual. in stare buna, dimensiuni. 65x60

Detalii 100 RON

ID antichitate: 129558

Goblen cu margele

Goblen lucrat manual cu margele albastre, dimnsiuni 8x12. foarte frumos, in stare perfecta. Pret negociabil.

Detalii 80 EUR

ID antichitate: 129557

Mileu forma stea

Mileu foarte vechi in forma de stea lucrat la iglita. diametru 55 cm

Detalii 75 RON

ID antichitate: 129508

Mileuri lucrate manual

2 mileuri foarte frumos lucrate la iglita. modelul este foarte fin. se vand impreuna.

Detalii 125 RON

ID antichitate: 129507

Mileu lucrat la iglita

Frumos mileu rotund, foarte vechi lucrat la iglita.

Detalii 100 RON

ID antichitate: 129506

Macrame lucrat manual

Mileu macrame frumos lucrat manual. 60 cm lungine, 30 cm latime.

Detalii 250 RON

ID antichitate: 129503
  • Pagina 1 din 3
  • 1
  • 2
  • 3

Antologie - Stiai ca...? Arta in egiptul antic

Arta in egiptul antic

Natura religioasă a civilizației egiptene a influențat contribuțiile acesteia la arta antichității. Multe din marile lucrări ale egiptenilor antici reprezintă zei, zeițe și faraoni (considerați și ei divinități). Arta Egiptului Antic este caracterizată în general de ideea de ordine. Dovezi ale mumificării si construcției de piramide în afara Egiptului stau mărturie a influenței sistemului de credințe și valori ale egiptenilor asupra altor civilizații, unul din modurile de transmitere fiind Drumul Mătăsii.

Arta egipteană, cu marile sale forme de manifestare (arhitectură, pictură, sculptură etc.) este așezată sub semnul fenomenului religios. Legătura vechilor egipteni cu zeii protectori ai Egiptului este profundă și se manifestă atât pe pământ cât și în viața de dincolo — element central al credinței egiptene străvechi, de aceea operele de artă egiptene au câteva elemente comune. Toate au un anume imobilism: secol după secol s-au reprodus aceleași forme artistice, s-au utilizat aceleași tehnici și aceleași materiale. Statuile faraonilor sau ale marilor demnitari nu reprezintă trupul real ci mai degrabă ele proiectează o imagine ideală a unui om aflat într-o comuniune permanentă cu zeii și deci aflat într.o stare de har divin. De aici rezultă caracterul solemn al statuilor egiptene, senzația de măreție pe care aceasta o produce privitorului.

Deși artistul egiptean preferă să reprezinte profiluri umane, atunci când configurează chipul uman el respectă o convenție impusă de credințele sale religioase. Omul răposat trebuie să privească fie spre apus, spre lumea de dincolo — spre împărăția lui OSIRIS, fie spre răsărit, spre lumea de aici—unde răsare zeul-soare RA. De-a lungul timpului s-au lucrat în Egiptul antic poate zeci de mii de statui de bronz, piatră, lemn, aur— întotdeauna pictate. Artistul egiptean acorda culorilor o semnificație anume, culorile fiind de fapt simboluri religioase.

Roșul era o culoare negativă, aceasta fiind culoarea zeului SETH, zeul deșertului lipsit de viață și de acea zeul morții, al răului și totodată al dezordinii. Verdele, culoarea vieții vegetale și de aceea culoarea bucuriei și tinereții era închinată zeului OSIRIS, zeu al reînvierii și a nemuririi ce stăpânea lumea de dincolo. Tot astfel, culoarea neagră avea aceeași semnificație — negrul fiind culoarea pământului fertil al Nilului – fluviu, care, prin revărsările sale, asigura “reînvierea “ veșnică a Egiptului an după an și garanta puterea și prosperitatea țării. Albastrul era culoarea cerului și a zeului acestuia AMON. Galbenul reprezenta aurul, un material prețios simbol al nemuririi zeilor și de aceea avea un caracter sacru, el fiind destinat numai în reprezentările zeilor și faraonilor.

Albul—simbol al purității și bucuriei era culoarea coroanei Egiptului de Jos. Arhitectura egipteană își relevă caracterul impunător și sacru prin simpla prezență a marilor piramide și ale templelor. Aceste construcții impunătoare aveau rolul să asigure o legătură puternică dintre egipteni și zeii lor protectori. Marile piramide ridicate de faraonii din perioada Regatului Vechi nu erau doar grandioase locuri de veci pentru faraoni. Prin existența lor, ele erau un simbol al triumfului egiptenilor asupra morții—credința în nemurire și viața de apoi fiind elementul central al religiei egiptene.

Celui care îi este destinată piramida — faraonul, joacă un rol central nu numai în viața politică a Egiptului ci și în cea religioasă. Faraonul nu este doar șeful statului, el este înainte de toate un zeu întrupat și prin definiție un simbol al nemuririi. El reprezintă totodată cea mai puternică și vizibilă legătură dintre Egipt și zei. De acea, întreaga viață în Egiptul antic — artă, politică, religie etc., este închinată faraonului și caracterului său divin. Religia antică egipteană este închinată nemuririi și veșniciei pentru ca era normal ca arta religioasă să consacre aceste valori. Secol după secol, artiștii egipteni au folosit aceleași materiale, aceleași tehnici și stiluri, acest lucru fiind încă o dovadă a credinței egiptenilor în caracterul nemuritor al Egiptului și ai zeilor săi protectori.

Taguri: egipt antic, arta,  egiptul antic