Cum sa te autentifici?

1. Pentru autentificare ai nevoie de un cont gratuit.
Nu ai cont? Creeaza-ti AICI!

2. Daca s-a activat contul te autentifici cu adresa de e-mail si parola generata pe care o primesti pe adresa de e-mail specificata

3. Daca ai uitat parola cere resetare prin formularul de sub login specificand adresa cu care te-ai inregistrat!

Email:
Parola:

Aceasta pagina a fost creeata de catre: Creative Stuff
Tu iti imaginezi, noi realizam!

Servetele

  • Pagina 2 din 3
  • 1
  • 2
  • 3

Set 6 mileuri

Set 6 mileuri macrame, lucrate manual, foarte vechi, in stare foarte buna.

Detalii 400 RON

ID antichitate: 129502

Mileu macrame

Mileu foarte frumos, din macrame brodat manual cu bumbac, foarte vechi, in stare foarte buna.

Detalii 200 RON

ID antichitate: 129501

13 mileuri macrame

13 mileuri macrame lucrate manual, foarte frumoase si vechi.

Detalii 175 EUR

ID antichitate: 129500

Servete populare de masa-colectie

Servete populare de masa, piese vechi de aprox 30 ani, stare foarte buna,pretul este pt toate trei, trimit si prin posta .

Detalii 64 RON

ID antichitate: 126112

Colectie servetele

Colectie servetele inflorate 43 bucati, cu Mos Craciun 37 bucati, sarbatori de iarna 64 bucati, sarbatori pascale 83 bucati, iuni 45 bucati, alte categorii (bucatarie si restaurante) 281 bucati si categoria legate (vezi poza) in 2 caiete 135. Totalul cilectiei de 674 bucati. Un pret estimativ de 0,65 lei pe bucata. Colectia contine modele atat noi cat si vechi din anii '60 - '90

Detalii 400 RON

ID antichitate: 121059

Colectie servetele

Vand colectie de servetele din 1973 , peste 150 de bucati, 150 lei . Telefon: 0721 625 193 ,dupa ora 14:00 .

Detalii 150 RON

ID antichitate: 86493

Set batiste

Set batiste vitange elvetia

Detalii 30 RON

ID antichitate: 67797

Set batiste

Set 2 batiste lucrate manual cu dantela elvetia

Detalii 50 RON

ID antichitate: 67191

SERVETELE

Modelar servetele din 1983 facute la Ghimbav

Detalii 80 RON

ID antichitate: 52418

Suport de servetele - peste deosebit din metal

PESTE VECHI DEOSEBIT DIN METAL - SUPORT DE SERVETELE - MARCAT PE INTERIOR Modello Depositato, PROVENIENTA ITALIA. LUNGIME 23,5 cm INALTIMEA 10,5 cm GREUTATE 280 PIESA INTREAGA, NU ESTE DETERIORAT

Detalii 120 RON

ID antichitate: 50588

Fata de masa rotunda din dantela crosetata manual

o fata de masa crosetata din macarame crem, fir subtire, foarte frumoasa, diametrul este de 75 cm; conditie excelenta

Detalii 110 RON

ID antichitate: 48650

Fata masa cu broderie sparta lucrata manual

Ftata de masa cu broderie sparta, model deosebit, executata manual Dimensiuni: 1, 28 x 2, 10 Material bumbac alb de foarte buna calitate

Detalii 170 RON

ID antichitate: 48649

Fata de masa rotunda crosetata

Piesa vintage, lucrata din fir alb gros de bumbac, pentru o masa rotunda dimensiune la cerere

Detalii 120 RON

ID antichitate: 48648

Set broderie sparta

Fata de masa si tislaifar- o combinatie de sifon verill si galben, in tonuri calde, cu broderie sparta Fata de masa a fost folosita, dar arata foarte bine; prezinta o pata galbuie, f putin observabila, cum se vede in poza. Tislaifarul nu a fost folosit, doar pastrat in dulap, de aceea culorile sunt mai intense decat la fata de masa Dimensiunea este trecuta pe poza

Detalii 90 RON

ID antichitate: 48647

Macrameuri diferite

Macrameuri modele si marimi diferite, facute din fir de mcarame de cea mai buna calitate

Detalii 300 RON

ID antichitate: 48639

Mileuri din macrame

2 servetele romboidale si 4 bucati din cele mici, rotunde dimensiuni la cerere stare impecabila

Detalii 90 RON

ID antichitate: 48638
  • Pagina 2 din 3
  • 1
  • 2
  • 3

Antologie - Stiai ca...? Arta in egiptul antic

Arta in egiptul antic

Natura religioasă a civilizației egiptene a influențat contribuțiile acesteia la arta antichității. Multe din marile lucrări ale egiptenilor antici reprezintă zei, zeițe și faraoni (considerați și ei divinități). Arta Egiptului Antic este caracterizată în general de ideea de ordine. Dovezi ale mumificării si construcției de piramide în afara Egiptului stau mărturie a influenței sistemului de credințe și valori ale egiptenilor asupra altor civilizații, unul din modurile de transmitere fiind Drumul Mătăsii.

Arta egipteană, cu marile sale forme de manifestare (arhitectură, pictură, sculptură etc.) este așezată sub semnul fenomenului religios. Legătura vechilor egipteni cu zeii protectori ai Egiptului este profundă și se manifestă atât pe pământ cât și în viața de dincolo — element central al credinței egiptene străvechi, de aceea operele de artă egiptene au câteva elemente comune. Toate au un anume imobilism: secol după secol s-au reprodus aceleași forme artistice, s-au utilizat aceleași tehnici și aceleași materiale. Statuile faraonilor sau ale marilor demnitari nu reprezintă trupul real ci mai degrabă ele proiectează o imagine ideală a unui om aflat într-o comuniune permanentă cu zeii și deci aflat într.o stare de har divin. De aici rezultă caracterul solemn al statuilor egiptene, senzația de măreție pe care aceasta o produce privitorului.

Deși artistul egiptean preferă să reprezinte profiluri umane, atunci când configurează chipul uman el respectă o convenție impusă de credințele sale religioase. Omul răposat trebuie să privească fie spre apus, spre lumea de dincolo — spre împărăția lui OSIRIS, fie spre răsărit, spre lumea de aici—unde răsare zeul-soare RA. De-a lungul timpului s-au lucrat în Egiptul antic poate zeci de mii de statui de bronz, piatră, lemn, aur— întotdeauna pictate. Artistul egiptean acorda culorilor o semnificație anume, culorile fiind de fapt simboluri religioase.

Roșul era o culoare negativă, aceasta fiind culoarea zeului SETH, zeul deșertului lipsit de viață și de acea zeul morții, al răului și totodată al dezordinii. Verdele, culoarea vieții vegetale și de aceea culoarea bucuriei și tinereții era închinată zeului OSIRIS, zeu al reînvierii și a nemuririi ce stăpânea lumea de dincolo. Tot astfel, culoarea neagră avea aceeași semnificație — negrul fiind culoarea pământului fertil al Nilului – fluviu, care, prin revărsările sale, asigura “reînvierea “ veșnică a Egiptului an după an și garanta puterea și prosperitatea țării. Albastrul era culoarea cerului și a zeului acestuia AMON. Galbenul reprezenta aurul, un material prețios simbol al nemuririi zeilor și de aceea avea un caracter sacru, el fiind destinat numai în reprezentările zeilor și faraonilor.

Albul—simbol al purității și bucuriei era culoarea coroanei Egiptului de Jos. Arhitectura egipteană își relevă caracterul impunător și sacru prin simpla prezență a marilor piramide și ale templelor. Aceste construcții impunătoare aveau rolul să asigure o legătură puternică dintre egipteni și zeii lor protectori. Marile piramide ridicate de faraonii din perioada Regatului Vechi nu erau doar grandioase locuri de veci pentru faraoni. Prin existența lor, ele erau un simbol al triumfului egiptenilor asupra morții—credința în nemurire și viața de apoi fiind elementul central al religiei egiptene.

Celui care îi este destinată piramida — faraonul, joacă un rol central nu numai în viața politică a Egiptului ci și în cea religioasă. Faraonul nu este doar șeful statului, el este înainte de toate un zeu întrupat și prin definiție un simbol al nemuririi. El reprezintă totodată cea mai puternică și vizibilă legătură dintre Egipt și zei. De acea, întreaga viață în Egiptul antic — artă, politică, religie etc., este închinată faraonului și caracterului său divin. Religia antică egipteană este închinată nemuririi și veșniciei pentru ca era normal ca arta religioasă să consacre aceste valori. Secol după secol, artiștii egipteni au folosit aceleași materiale, aceleași tehnici și stiluri, acest lucru fiind încă o dovadă a credinței egiptenilor în caracterul nemuritor al Egiptului și ai zeilor săi protectori.

Taguri: egipt antic, arta,  egiptul antic