Cum sa te autentifici?

1. Pentru autentificare ai nevoie de un cont gratuit.
Nu ai cont? Creeaza-ti AICI!

2. Daca s-a activat contul te autentifici cu adresa de e-mail si parola generata pe care o primesti pe adresa de e-mail specificata

3. Daca ai uitat parola cere resetare prin formularul de sub login specificand adresa cu care te-ai inregistrat!

Email:
Parola:

Aceasta pagina a fost creeata de catre: Creative Stuff
Tu iti imaginezi, noi realizam!

Tacamuri

Set tacamuri argint masiv

Set de tacamuri pentru peste sau pentru tort format din cutite, furculite pentru 12 persoane si 2 piese mari pentru servit. Sunt din argint masiv 800, marcaje Danemarca,1915 , gramaj total 1kg si 430 g. Pret neg

Detalii 4500 RON

ID antichitate: 184362

CUTIT PENTRU PAINE

CUTIT TAIAT PAINE CU REGLAJ GROSIME,oțel inoxidabil. MARCA ROSTFREI înseamnă "fără rugină" EDELSTHAL,BERO GERMANY.

Detalii 100 RON

ID antichitate: 184303

MASAT VECHI 1900

MASAT DE ASCUTIT CUTITE ,ANUL 1900.ESTE O PIESA DE COLECTIE ,RARA !Volk companie & Co. a fost Gustav fondat în 1891.este marcat VOLK-O-STAHL.

Detalii 130 RON

ID antichitate: 184279

FORMA DE PRICOMIGDALE

FORMA DE PRICOMIGDALE,VINTAGE .MADE IN URSS.

Detalii 30 RON

ID antichitate: 184064

Cutit vintage special

cu maner argint cu frumoase ornamente, marcat cu Centaurul Ercuis, lama din otel in stare buna, cu marcajul Orfevrerie d"Ercuis Paris, piesa de colectie, cca 1920, L = 20 cm

Detalii 90 RON

ID antichitate: 183695

Rasnita veche

din alama in forma cilindrica actionata de un maner cu articulatie, decorata cu linii orizontale. Stare buna, fara defecte, functionala, se poate folosi la macinat piper si cafea, inaltime rasnita 22 cm, diametru rasnita 4,5 cm. Negociabil, taxe la cumparator

Detalii 60 RON

ID antichitate: 183529

Lingurite rusesti placate cu argint si aurite

Lingurite foarte vechi,rusesti, placate cu argint, marcate,aurite,L=14 cm.Stare foarte buna,nefolosite.

Detalii 100 RON

ID antichitate: 183172

Set de 12 tacamuri cu manere argint pt desert

Set de 6 furculite si 6 cutite cu manere din argint, pentru desert, in cutie originala

Detalii 360 RON

ID antichitate: 183077

Set englez de tacamuri de peste argintate

Set de tacamuri pentru peste pentru 12 persoane, englez, marcaje 1850, in cutie originala captusita cu matase si catifea.Au 1,2 kg total, din care 45% reprezinta argint 925

Detalii 820 RON

ID antichitate: 183076

4 lingurite de colectie

piese vintage placate cu arg. comemorative "Juliana regina Olandei"6 sept, 1948,marcaj "sola" L = 11,5 cm cele cu terminatia 25 cent, marcate cu inscriptia "motel HE LOO"

Detalii 120 RON

ID antichitate: 182875

Superb set de 2 tacamuri

format din furculita si lingura ambele de lemn cu maner de portelan frumos decorat cu un peisaj pe albastru. Stare buna, fara defecte, lungime tacamuri 19 cm. Negociabil , taxe la cumparator.

Detalii 39 RON

ID antichitate: 182486

Suporti de tacamuri

Suporti de tacâmuri, din alpaca argintata si sticla, sub forma unor catei teckel, lungime=7 cm, jumatatea secolului XX. 8 bucati

Detalii 180 RON

ID antichitate: 182449

Halbe cositor anglia

halbe ,ceainice etc... anglia

Detalii 30 RON

ID antichitate: 181990

Set doua cutite de uns cu suport

Superb set de 2 cutite pentru uns cu suport in stare foarte buna si cutia originala.(760) Dimensiuni 14,5×2 cm.

Detalii 45 RON

ID antichitate: 181583

Lingurita din alpaca argintata

Lingurita din alpaca argintata, cu coada frumos decorata in stare foarte buna si cutia originala. Dimensiuni 12×3 cm.(762)

Detalii 25 RON

ID antichitate: 181582

Set Tacamuri Argint Masiv

Set Tacamuri din Argint Masiv , produs in Germania in anii 1900-1910 , aflat intr-o stare de conservare exceptionala , marca ZWILLIGER , compus din 115 piese , avand in total o greutate de peste 4,5 kg.

Detalii 16000 EUR

ID antichitate: 181576

Antologie - Stiai ca...? Arta in egiptul antic

Arta in egiptul antic

Natura religioasă a civilizației egiptene a influențat contribuțiile acesteia la arta antichității. Multe din marile lucrări ale egiptenilor antici reprezintă zei, zeițe și faraoni (considerați și ei divinități). Arta Egiptului Antic este caracterizată în general de ideea de ordine. Dovezi ale mumificării si construcției de piramide în afara Egiptului stau mărturie a influenței sistemului de credințe și valori ale egiptenilor asupra altor civilizații, unul din modurile de transmitere fiind Drumul Mătăsii.

Arta egipteană, cu marile sale forme de manifestare (arhitectură, pictură, sculptură etc.) este așezată sub semnul fenomenului religios. Legătura vechilor egipteni cu zeii protectori ai Egiptului este profundă și se manifestă atât pe pământ cât și în viața de dincolo — element central al credinței egiptene străvechi, de aceea operele de artă egiptene au câteva elemente comune. Toate au un anume imobilism: secol după secol s-au reprodus aceleași forme artistice, s-au utilizat aceleași tehnici și aceleași materiale. Statuile faraonilor sau ale marilor demnitari nu reprezintă trupul real ci mai degrabă ele proiectează o imagine ideală a unui om aflat într-o comuniune permanentă cu zeii și deci aflat într.o stare de har divin. De aici rezultă caracterul solemn al statuilor egiptene, senzația de măreție pe care aceasta o produce privitorului.

Deși artistul egiptean preferă să reprezinte profiluri umane, atunci când configurează chipul uman el respectă o convenție impusă de credințele sale religioase. Omul răposat trebuie să privească fie spre apus, spre lumea de dincolo — spre împărăția lui OSIRIS, fie spre răsărit, spre lumea de aici—unde răsare zeul-soare RA. De-a lungul timpului s-au lucrat în Egiptul antic poate zeci de mii de statui de bronz, piatră, lemn, aur— întotdeauna pictate. Artistul egiptean acorda culorilor o semnificație anume, culorile fiind de fapt simboluri religioase.

Roșul era o culoare negativă, aceasta fiind culoarea zeului SETH, zeul deșertului lipsit de viață și de acea zeul morții, al răului și totodată al dezordinii. Verdele, culoarea vieții vegetale și de aceea culoarea bucuriei și tinereții era închinată zeului OSIRIS, zeu al reînvierii și a nemuririi ce stăpânea lumea de dincolo. Tot astfel, culoarea neagră avea aceeași semnificație — negrul fiind culoarea pământului fertil al Nilului – fluviu, care, prin revărsările sale, asigura “reînvierea “ veșnică a Egiptului an după an și garanta puterea și prosperitatea țării. Albastrul era culoarea cerului și a zeului acestuia AMON. Galbenul reprezenta aurul, un material prețios simbol al nemuririi zeilor și de aceea avea un caracter sacru, el fiind destinat numai în reprezentările zeilor și faraonilor.

Albul—simbol al purității și bucuriei era culoarea coroanei Egiptului de Jos. Arhitectura egipteană își relevă caracterul impunător și sacru prin simpla prezență a marilor piramide și ale templelor. Aceste construcții impunătoare aveau rolul să asigure o legătură puternică dintre egipteni și zeii lor protectori. Marile piramide ridicate de faraonii din perioada Regatului Vechi nu erau doar grandioase locuri de veci pentru faraoni. Prin existența lor, ele erau un simbol al triumfului egiptenilor asupra morții—credința în nemurire și viața de apoi fiind elementul central al religiei egiptene.

Celui care îi este destinată piramida — faraonul, joacă un rol central nu numai în viața politică a Egiptului ci și în cea religioasă. Faraonul nu este doar șeful statului, el este înainte de toate un zeu întrupat și prin definiție un simbol al nemuririi. El reprezintă totodată cea mai puternică și vizibilă legătură dintre Egipt și zei. De acea, întreaga viață în Egiptul antic — artă, politică, religie etc., este închinată faraonului și caracterului său divin. Religia antică egipteană este închinată nemuririi și veșniciei pentru ca era normal ca arta religioasă să consacre aceste valori. Secol după secol, artiștii egipteni au folosit aceleași materiale, aceleași tehnici și stiluri, acest lucru fiind încă o dovadă a credinței egiptenilor în caracterul nemuritor al Egiptului și ai zeilor săi protectori.

Taguri: egipt antic, arta,  egiptul antic