Cum sa te autentifici?

1. Pentru autentificare ai nevoie de un cont gratuit.
Nu ai cont? Creeaza-ti AICI!

2. Daca s-a activat contul te autentifici cu adresa de e-mail si parola generata pe care o primesti pe adresa de e-mail specificata

3. Daca ai uitat parola cere resetare prin formularul de sub login specificand adresa cu care te-ai inregistrat!

Email:
Parola:

Aceasta pagina a fost creeata de catre: Creative Stuff
Tu iti imaginezi, noi realizam!

Noptiere

Noptiera ovala, furniruita, cu 3 sertare, provenienta Franta

Noptiera ovala cu 3 sertare, modele florale din furnir si elemente decorative din metal. Dimensiuni: 43x31x74 cm.

Detalii 250 EUR

ID antichitate: 46557

Noptiera veche

din lemn, cu usita si sertar, h = 80 cm, 42/31 cm

Detalii 250 RON

ID antichitate: 45469

PERECHE VEIOZE DIN BRONZ...PIESSE DEOSEBIT

DEOSEBIT DE FRUMOASE...

Detalii 900 RON

ID antichitate: 42737

Noptiera Art-Deco

Din lemn de brad cu furnir de nuc,cu un sertar si un raft si bare de cupru.Dimensiuni: 45x39cm h=65cm

Detalii 200 EUR

ID antichitate: 37346

Noptiera Biedermeier

Noptiera Biedermeier

Detalii 200 EUR

ID antichitate: 37336

Noptiera neobarock

Noptiera neobarock cu furnir de nuc.Dimensiui: 50x38cm h=60cm

Detalii 200 EUR

ID antichitate: 37335

PARAVAN BAROCK ANUL 1880 IN FOITA DE AUR SUPERBA

SUPERB PARAVAN BAROCK IN FOITA DE AUR ANUL 1880, ARE 164/142CM TRIMIT NUMAI CU PLATA IN CONT BANCAR PRETUL ESTE FIX

Detalii 9700 RON

ID antichitate: 31258

Noptiere baroc

noptiere baroc din lemn masiv , sculptat

Detalii 650 RON

ID antichitate: 30790

BOULLE secretar 6 sertare

Secolul al XIX-lea. Napoleon III. Secretar 6 sertare drept Boulle cu insertii de alama ( 2500 euro) Insertii Boulle luminoase de bronz Sertarele sunt evidentiate prin insertii Boulle luminoase de alama si bronz. Simplu si rafinat În partea de sus marmura este impecabila.

Detalii 2500 EUR

ID antichitate: 27574

Comoda cu dulapior si sertare

Comoda cu dulapior si sertare ; din lemn de nuc ; de valoare ; intretinuta bine ;

Detalii 350 RON

ID antichitate: 25840

Mobilier sculptat

mobilier sculptat , figurine

Detalii 100 RON

ID antichitate: 25639

Noptiera + Sifonier

Sifonierul este din lemn de nuc cu sculptura manuala vechi si usa cu oglinda de cristal. Noptiera este din lemn de nuc cu sculptura manuala si blat de marmura

Detalii 1000 RON

ID antichitate: 23170

GOYA -CULESUL STRUGURILOR

VAND LITOGRAFIE SUPERBA EXECUTATA PE PANZA,CALITATE DEOSEBITA, GOYA -CULESUL STRUGURILOR,dimensiuni cu rama 46 x36 cm,

Detalii 200 RON

ID antichitate: 22919

Toaleta cu oglinda veche

este din lemn masiv piesa de mobilier veche

Detalii 650 RON

ID antichitate: 21032

Oglinda venetiana, veche de 100 de ani

Oglinda venetiana, veche de peste 100 de ani, stare foarte buna, intretinuta, din colectia familiei.

Detalii 10000 EUR

ID antichitate: 19583

Oglinda

Oglinda veche,originala,fara interventii,o mica exfoliere o oglinzii,partea stinga sus.

Detalii 1500 RON

ID antichitate: 19022

Antologie - Stiai ca...? Arta in egiptul antic

Arta in egiptul antic

Natura religioasă a civilizației egiptene a influențat contribuțiile acesteia la arta antichității. Multe din marile lucrări ale egiptenilor antici reprezintă zei, zeițe și faraoni (considerați și ei divinități). Arta Egiptului Antic este caracterizată în general de ideea de ordine. Dovezi ale mumificării si construcției de piramide în afara Egiptului stau mărturie a influenței sistemului de credințe și valori ale egiptenilor asupra altor civilizații, unul din modurile de transmitere fiind Drumul Mătăsii.

Arta egipteană, cu marile sale forme de manifestare (arhitectură, pictură, sculptură etc.) este așezată sub semnul fenomenului religios. Legătura vechilor egipteni cu zeii protectori ai Egiptului este profundă și se manifestă atât pe pământ cât și în viața de dincolo — element central al credinței egiptene străvechi, de aceea operele de artă egiptene au câteva elemente comune. Toate au un anume imobilism: secol după secol s-au reprodus aceleași forme artistice, s-au utilizat aceleași tehnici și aceleași materiale. Statuile faraonilor sau ale marilor demnitari nu reprezintă trupul real ci mai degrabă ele proiectează o imagine ideală a unui om aflat într-o comuniune permanentă cu zeii și deci aflat într.o stare de har divin. De aici rezultă caracterul solemn al statuilor egiptene, senzația de măreție pe care aceasta o produce privitorului.

Deși artistul egiptean preferă să reprezinte profiluri umane, atunci când configurează chipul uman el respectă o convenție impusă de credințele sale religioase. Omul răposat trebuie să privească fie spre apus, spre lumea de dincolo — spre împărăția lui OSIRIS, fie spre răsărit, spre lumea de aici—unde răsare zeul-soare RA. De-a lungul timpului s-au lucrat în Egiptul antic poate zeci de mii de statui de bronz, piatră, lemn, aur— întotdeauna pictate. Artistul egiptean acorda culorilor o semnificație anume, culorile fiind de fapt simboluri religioase.

Roșul era o culoare negativă, aceasta fiind culoarea zeului SETH, zeul deșertului lipsit de viață și de acea zeul morții, al răului și totodată al dezordinii. Verdele, culoarea vieții vegetale și de aceea culoarea bucuriei și tinereții era închinată zeului OSIRIS, zeu al reînvierii și a nemuririi ce stăpânea lumea de dincolo. Tot astfel, culoarea neagră avea aceeași semnificație — negrul fiind culoarea pământului fertil al Nilului – fluviu, care, prin revărsările sale, asigura “reînvierea “ veșnică a Egiptului an după an și garanta puterea și prosperitatea țării. Albastrul era culoarea cerului și a zeului acestuia AMON. Galbenul reprezenta aurul, un material prețios simbol al nemuririi zeilor și de aceea avea un caracter sacru, el fiind destinat numai în reprezentările zeilor și faraonilor.

Albul—simbol al purității și bucuriei era culoarea coroanei Egiptului de Jos. Arhitectura egipteană își relevă caracterul impunător și sacru prin simpla prezență a marilor piramide și ale templelor. Aceste construcții impunătoare aveau rolul să asigure o legătură puternică dintre egipteni și zeii lor protectori. Marile piramide ridicate de faraonii din perioada Regatului Vechi nu erau doar grandioase locuri de veci pentru faraoni. Prin existența lor, ele erau un simbol al triumfului egiptenilor asupra morții—credința în nemurire și viața de apoi fiind elementul central al religiei egiptene.

Celui care îi este destinată piramida — faraonul, joacă un rol central nu numai în viața politică a Egiptului ci și în cea religioasă. Faraonul nu este doar șeful statului, el este înainte de toate un zeu întrupat și prin definiție un simbol al nemuririi. El reprezintă totodată cea mai puternică și vizibilă legătură dintre Egipt și zei. De acea, întreaga viață în Egiptul antic — artă, politică, religie etc., este închinată faraonului și caracterului său divin. Religia antică egipteană este închinată nemuririi și veșniciei pentru ca era normal ca arta religioasă să consacre aceste valori. Secol după secol, artiștii egipteni au folosit aceleași materiale, aceleași tehnici și stiluri, acest lucru fiind încă o dovadă a credinței egiptenilor în caracterul nemuritor al Egiptului și ai zeilor săi protectori.

Taguri: egipt antic, arta,  egiptul antic