Cum sa te autentifici?

1. Pentru autentificare ai nevoie de un cont gratuit.
Nu ai cont? Creeaza-ti AICI!

2. Daca s-a activat contul te autentifici cu adresa de e-mail si parola generata pe care o primesti pe adresa de e-mail specificata

3. Daca ai uitat parola cere resetare prin formularul de sub login specificand adresa cu care te-ai inregistrat!

Email:
Parola:

Aceasta pagina a fost creeata de catre: Creative Stuff
Tu iti imaginezi, noi realizam!

Candele Lampi

Veioza decorativa

Lampa decorativa de birou. Confectionata manual, din lemn. Vine echipata cu bec de 6 w cu led si lupa. Model deosebit.

Detalii 200 RON

ID antichitate: 179038

REZERVAT!SET TREI APLICE ELECTRICE CU PORTELAN

SET TREI APLICE ELECTRICE DIN BRONZ,MODEL BAROC,CU PORTELAN PICTAT MANUAL

Detalii 600 RON

ID antichitate: 179010

LAMPA PORTELAN ITALIA

DEOSEBITA LAMPA ANTICA ELECRICA , PORTELAN ITALIA ,IN FORMA DE TRIVALENTA LAMPA PEROL ;H-50 CM;L-28 CM

Detalii 480 RON

ID antichitate: 179002

Deosebita veioza antica din bronz masiv cu abajur din material textil,piesa foarte frumoasa

Deosebita veioza antica din bronz masiv cu abajur din material textil,piesa foarte frumoasa

Detalii 350 RON

ID antichitate: 178832

PROMO!..Superb candelabru antic cu 2 randuri de brate din alama si elemente din bronz,stare exceptio

PROMO!..Superb candelabru antic cu 2 randuri de brate din alama si elemente din bronz,stare exceptionala

Detalii 750 RON

ID antichitate: 178830

Deosebit set de veioze franceze cu talpa din onix de dimensiuni mai mari,stare exceptionala,55 cm h

Deosebit set de veioze franceze cu talpa din onix de dimensiuni mai mari,stare exceptionala,55 cm h

Detalii 650 RON

ID antichitate: 178761

Aplica din bronz masiv cu 2 brate 38x24 cm NR 2

Aplica cu 2 brate confectionate din bronz .Provenienta FRANTA are inaltimea de 38 cm si latimea de 24 cm.

Detalii 200 RON

ID antichitate: 178635

Lampa pe gaz

Lampa cu gaz cu doua rezerve de sticlă.

Detalii 120 RON

ID antichitate: 178555

Tiffany veioza

Deosebita,veioza,abajur din sticla spectrum,diametru 43 cm,picior bronz,inaltime 62 cm.

Detalii 550 RON

ID antichitate: 178551

Tiffany veioza

Veioze tiffany,deosebite,abajur tiffany din sticla spectrum,diametru abajur 20 cm,picior din bronz deosebit cu ingerasi,ianaltime 35 cm.

Detalii 450 RON

ID antichitate: 178550

Tiffany veioze

Veioza tiffany,sticla spectrum,diametru abajur 20 cm ,picior bronz deosebit,inaltime 30 cm

Detalii 375 RON

ID antichitate: 178539

Pereche aplice din bronz masiv cu 2 brate 20x20 cm NR 5

Pereche aplice cu 2 brate confectionate din bronz .Provenienta FRANTA au inaltimea de 20 cm si latimea de 20 cm. Starea lor este cea din fotografii

Detalii 250 RON

ID antichitate: 178462

Pereche aplice din bronz masiv cu 2 brate 27x21 cm NR 6

Pereche aplice cu 2 brate confectionate din bronz .Provenienta FRANTA au inaltimea de 27 cm si latimea de 21 cm. Starea lor este cea din fotografii

Detalii 250 RON

ID antichitate: 178460

Pereche aplice din bronz masiv cu 2 brate 24x17 cm NR 4

Pereche aplice cu 2 brate confectionate din bronz .Provenienta FRANTA au inaltimea de 24 cm si latimea de 17 cm. Starea lor este cea din fotografii

Detalii 250 RON

ID antichitate: 178459

Pereche aplice din bronz masiv cu 2 brate 24x17 cm NR 3

Pereche aplice cu 2 brate confectionate din bronz .Provenienta FRANTA au inaltimea de 24 cm si latimea de 17 cm. Starea lor este cea din fotografii

Detalii 250 RON

ID antichitate: 178458

Pereche aplice din bronz masiv cu 2 brate 19x26 cm NR 2

Pereche aplice cu 2 brate confectionate din bronz .Provenienta FRANTA au inaltimea de 19 cm si latimea de 26 cm. Starea lor este cea din fotografii

Detalii 250 RON

ID antichitate: 178457

Antologie - Stiai ca...? Arta in egiptul antic

Arta in egiptul antic

Natura religioasă a civilizației egiptene a influențat contribuțiile acesteia la arta antichității. Multe din marile lucrări ale egiptenilor antici reprezintă zei, zeițe și faraoni (considerați și ei divinități). Arta Egiptului Antic este caracterizată în general de ideea de ordine. Dovezi ale mumificării si construcției de piramide în afara Egiptului stau mărturie a influenței sistemului de credințe și valori ale egiptenilor asupra altor civilizații, unul din modurile de transmitere fiind Drumul Mătăsii.

Arta egipteană, cu marile sale forme de manifestare (arhitectură, pictură, sculptură etc.) este așezată sub semnul fenomenului religios. Legătura vechilor egipteni cu zeii protectori ai Egiptului este profundă și se manifestă atât pe pământ cât și în viața de dincolo — element central al credinței egiptene străvechi, de aceea operele de artă egiptene au câteva elemente comune. Toate au un anume imobilism: secol după secol s-au reprodus aceleași forme artistice, s-au utilizat aceleași tehnici și aceleași materiale. Statuile faraonilor sau ale marilor demnitari nu reprezintă trupul real ci mai degrabă ele proiectează o imagine ideală a unui om aflat într-o comuniune permanentă cu zeii și deci aflat într.o stare de har divin. De aici rezultă caracterul solemn al statuilor egiptene, senzația de măreție pe care aceasta o produce privitorului.

Deși artistul egiptean preferă să reprezinte profiluri umane, atunci când configurează chipul uman el respectă o convenție impusă de credințele sale religioase. Omul răposat trebuie să privească fie spre apus, spre lumea de dincolo — spre împărăția lui OSIRIS, fie spre răsărit, spre lumea de aici—unde răsare zeul-soare RA. De-a lungul timpului s-au lucrat în Egiptul antic poate zeci de mii de statui de bronz, piatră, lemn, aur— întotdeauna pictate. Artistul egiptean acorda culorilor o semnificație anume, culorile fiind de fapt simboluri religioase.

Roșul era o culoare negativă, aceasta fiind culoarea zeului SETH, zeul deșertului lipsit de viață și de acea zeul morții, al răului și totodată al dezordinii. Verdele, culoarea vieții vegetale și de aceea culoarea bucuriei și tinereții era închinată zeului OSIRIS, zeu al reînvierii și a nemuririi ce stăpânea lumea de dincolo. Tot astfel, culoarea neagră avea aceeași semnificație — negrul fiind culoarea pământului fertil al Nilului – fluviu, care, prin revărsările sale, asigura “reînvierea “ veșnică a Egiptului an după an și garanta puterea și prosperitatea țării. Albastrul era culoarea cerului și a zeului acestuia AMON. Galbenul reprezenta aurul, un material prețios simbol al nemuririi zeilor și de aceea avea un caracter sacru, el fiind destinat numai în reprezentările zeilor și faraonilor.

Albul—simbol al purității și bucuriei era culoarea coroanei Egiptului de Jos. Arhitectura egipteană își relevă caracterul impunător și sacru prin simpla prezență a marilor piramide și ale templelor. Aceste construcții impunătoare aveau rolul să asigure o legătură puternică dintre egipteni și zeii lor protectori. Marile piramide ridicate de faraonii din perioada Regatului Vechi nu erau doar grandioase locuri de veci pentru faraoni. Prin existența lor, ele erau un simbol al triumfului egiptenilor asupra morții—credința în nemurire și viața de apoi fiind elementul central al religiei egiptene.

Celui care îi este destinată piramida — faraonul, joacă un rol central nu numai în viața politică a Egiptului ci și în cea religioasă. Faraonul nu este doar șeful statului, el este înainte de toate un zeu întrupat și prin definiție un simbol al nemuririi. El reprezintă totodată cea mai puternică și vizibilă legătură dintre Egipt și zei. De acea, întreaga viață în Egiptul antic — artă, politică, religie etc., este închinată faraonului și caracterului său divin. Religia antică egipteană este închinată nemuririi și veșniciei pentru ca era normal ca arta religioasă să consacre aceste valori. Secol după secol, artiștii egipteni au folosit aceleași materiale, aceleași tehnici și stiluri, acest lucru fiind încă o dovadă a credinței egiptenilor în caracterul nemuritor al Egiptului și ai zeilor săi protectori.

Taguri: egipt antic, arta,  egiptul antic