Cum sa te autentifici?

1. Pentru autentificare ai nevoie de un cont gratuit.
Nu ai cont? Creeaza-ti AICI!

2. Daca s-a activat contul te autentifici cu adresa de e-mail si parola generata pe care o primesti pe adresa de e-mail specificata

3. Daca ai uitat parola cere resetare prin formularul de sub login specificand adresa cu care te-ai inregistrat!

Email:
Parola:

Aceasta pagina a fost creeata de catre: Creative Stuff
Tu iti imaginezi, noi realizam!

Covoare

Autentic-covor lina

autentic- covor lina , moel geometric, stare f buna, culori frumoase, urzeala si lina de calitate superioara.

Detalii 750 RON

ID antichitate: 170235

Covor manual lana

Covor manual din lana Stare foarte buna Dimensiuni: 120x75 cm

Detalii 300 RON

ID antichitate: 170023

Perna decor cu ciucuri

Perna decor 45*45 cu ciucuri .

Detalii 45 RON

ID antichitate: 169135

Covor din lana ,lucrat manual,multicolor

Covor din lana ,lucrat manual,multicolor.Dimensiuni 140/90 cm.Este in stare perfecta

Detalii 560 RON

ID antichitate: 168551

Covor

Covor tradițional din Moldova, lucrat la mana, cu urzeala de cânepă și țesătură de lână, vechi 50 de ani, nefolosit, dimensiuni 3,5 M /1,3M, tlf 0733463713

Detalii 400 EUR

ID antichitate: 167875

Covor moldovenesc

Covor tradițional din Moldova, fabricat manual cu urzeala de cânepă și țesătură de lână, vechi 50 de ani, dimensiuni 3,5 M /1,3M, tlf 0733463713

Detalii 400 EUR

ID antichitate: 167874

Covor Tebriz Rosu

Covor Tebriz, dimensiuni: 132x 80 cm

Detalii 1000 RON

ID antichitate: 167449

Covor Tebriz

Covor Tebritz, matase, bumbac, nod dublu, pe fond alb, decorat cu medalion central si elemente florale si avimorfe stilizate, 184x121cm

Detalii 1400 RON

ID antichitate: 167448

Covor lana

este covor din lina foarte gros si calitativ.fara pete sau uzura /

Detalii 250 EUR

ID antichitate: 167407

Farsistan carpets lano

Frumoasa carpeta lana New Zealand ,marca Farsistan , lungime 1.35 cm , latime 65 cm ....multumesc

Detalii 350 RON

ID antichitate: 167307

Covor de la bunica

Vand covor din 100% lana,tesut d mana..nu stiu sa apreciez vechimea exacta dar cu aproximatie anul 1970.este foarte bine pastrat ..nu este patat..rupt deteriorat,ca aspect nota 9 din 10.culorii vii ne sterse si de retinut ca ambele fetze pot fii folosite..nu are dos..mai multe detali la telefon.merita vazut!

Detalii 900 EUR

ID antichitate: 165520

Covor din Basarabia din 1928 - Simfonia florilor

Vind o capodopera - covor din anul 1928 - din Basarabia de Nord, 100 % lana pură, țăsut la razboi manual, toate ațe folosite în covor au fost toarse manul apoi vopsite, depănate și țăsute tot manual. Covor se află întro srate bună, nu are pete, dar culorile covorului sunt puțin sluțite cu 10%, deaorece covorul dat era pastrat pe părete ca o relicvie familiei mulți ani la rînd într-o cameră cu ferestre nordice. Dimensiunea 2,5mx4,5 m. Livrarea prin poștă sau prin altă modalitate - totul se descută, mail multe detalii prin email.

Detalii 5000 EUR

ID antichitate: 164890

Patura lana 1956

Patura nefolosita , anul 1956 , din lana 100 % ,200 x 140

Detalii 200 RON

ID antichitate: 163912

SWEETWOOL Patura Lana

Patura nefolosita , de lana 100% , made in belgium , 200 x 230.....

Detalii 150 RON

ID antichitate: 163911

ORIGINALA Carpeta Iarna CAZACII

ORIGINALA Carpeta Iarna CAZACII dinemsiunii 1,23/1,82 cm

Detalii 200 RON

ID antichitate: 162878

Covor-carpeta

Vand covor/carpeta,de 25 de ani,lungime 235 de cm si latime de 100 de cm,este crosetat de mana si e de o calitate foarte rara,cine este interesat ma poate contacta la nr de tel

Detalii 500 RON

ID antichitate: 162501

Antologie - Stiai ca...? Arta in egiptul antic

Arta in egiptul antic

Natura religioasă a civilizației egiptene a influențat contribuțiile acesteia la arta antichității. Multe din marile lucrări ale egiptenilor antici reprezintă zei, zeițe și faraoni (considerați și ei divinități). Arta Egiptului Antic este caracterizată în general de ideea de ordine. Dovezi ale mumificării si construcției de piramide în afara Egiptului stau mărturie a influenței sistemului de credințe și valori ale egiptenilor asupra altor civilizații, unul din modurile de transmitere fiind Drumul Mătăsii.

Arta egipteană, cu marile sale forme de manifestare (arhitectură, pictură, sculptură etc.) este așezată sub semnul fenomenului religios. Legătura vechilor egipteni cu zeii protectori ai Egiptului este profundă și se manifestă atât pe pământ cât și în viața de dincolo — element central al credinței egiptene străvechi, de aceea operele de artă egiptene au câteva elemente comune. Toate au un anume imobilism: secol după secol s-au reprodus aceleași forme artistice, s-au utilizat aceleași tehnici și aceleași materiale. Statuile faraonilor sau ale marilor demnitari nu reprezintă trupul real ci mai degrabă ele proiectează o imagine ideală a unui om aflat într-o comuniune permanentă cu zeii și deci aflat într.o stare de har divin. De aici rezultă caracterul solemn al statuilor egiptene, senzația de măreție pe care aceasta o produce privitorului.

Deși artistul egiptean preferă să reprezinte profiluri umane, atunci când configurează chipul uman el respectă o convenție impusă de credințele sale religioase. Omul răposat trebuie să privească fie spre apus, spre lumea de dincolo — spre împărăția lui OSIRIS, fie spre răsărit, spre lumea de aici—unde răsare zeul-soare RA. De-a lungul timpului s-au lucrat în Egiptul antic poate zeci de mii de statui de bronz, piatră, lemn, aur— întotdeauna pictate. Artistul egiptean acorda culorilor o semnificație anume, culorile fiind de fapt simboluri religioase.

Roșul era o culoare negativă, aceasta fiind culoarea zeului SETH, zeul deșertului lipsit de viață și de acea zeul morții, al răului și totodată al dezordinii. Verdele, culoarea vieții vegetale și de aceea culoarea bucuriei și tinereții era închinată zeului OSIRIS, zeu al reînvierii și a nemuririi ce stăpânea lumea de dincolo. Tot astfel, culoarea neagră avea aceeași semnificație — negrul fiind culoarea pământului fertil al Nilului – fluviu, care, prin revărsările sale, asigura “reînvierea “ veșnică a Egiptului an după an și garanta puterea și prosperitatea țării. Albastrul era culoarea cerului și a zeului acestuia AMON. Galbenul reprezenta aurul, un material prețios simbol al nemuririi zeilor și de aceea avea un caracter sacru, el fiind destinat numai în reprezentările zeilor și faraonilor.

Albul—simbol al purității și bucuriei era culoarea coroanei Egiptului de Jos. Arhitectura egipteană își relevă caracterul impunător și sacru prin simpla prezență a marilor piramide și ale templelor. Aceste construcții impunătoare aveau rolul să asigure o legătură puternică dintre egipteni și zeii lor protectori. Marile piramide ridicate de faraonii din perioada Regatului Vechi nu erau doar grandioase locuri de veci pentru faraoni. Prin existența lor, ele erau un simbol al triumfului egiptenilor asupra morții—credința în nemurire și viața de apoi fiind elementul central al religiei egiptene.

Celui care îi este destinată piramida — faraonul, joacă un rol central nu numai în viața politică a Egiptului ci și în cea religioasă. Faraonul nu este doar șeful statului, el este înainte de toate un zeu întrupat și prin definiție un simbol al nemuririi. El reprezintă totodată cea mai puternică și vizibilă legătură dintre Egipt și zei. De acea, întreaga viață în Egiptul antic — artă, politică, religie etc., este închinată faraonului și caracterului său divin. Religia antică egipteană este închinată nemuririi și veșniciei pentru ca era normal ca arta religioasă să consacre aceste valori. Secol după secol, artiștii egipteni au folosit aceleași materiale, aceleași tehnici și stiluri, acest lucru fiind încă o dovadă a credinței egiptenilor în caracterul nemuritor al Egiptului și ai zeilor săi protectori.

Taguri: egipt antic, arta,  egiptul antic