Cum sa te autentifici?

1. Pentru autentificare ai nevoie de un cont gratuit.
Nu ai cont? Creeaza-ti AICI!

2. Daca s-a activat contul te autentifici cu adresa de e-mail si parola generata pe care o primesti pe adresa de e-mail specificata

3. Daca ai uitat parola cere resetare prin formularul de sub login specificand adresa cu care te-ai inregistrat!

Email:
Parola:

Aceasta pagina a fost creeata de catre: Creative Stuff
Tu iti imaginezi, noi realizam!

Oglinzi

Rama oglinda sec 19

vand rama superba din lemn masiv nuc sculptata sec 19-are inaltime 1,85cm iar latimea de 80cm stare foarte buna

Detalii 200 EUR

ID antichitate: 7821

Oglinda de mana vintage in stil venetian

Vand oglinda de mana vintage in stil venetian. Oglinda se afla in stare foarte buna; are o lungime de cca. 30 cm ( cu tot cu maner ).Fotografiile sunt reale.

Detalii 20 RON

ID antichitate: 7813

Oglinda antica

Vand oglinda antica,ovala Pret : Negociabil

Detalii 180 EUR

ID antichitate: 7204

Oglinda sculptata

vand oglinda veche sculptata cu geam cristala

Detalii 500 EUR

ID antichitate: 6189

Oglinda cu rama din fier forjat

Oglinda cu rama din fier forjat. Dimensiuni 44x88 cm. In stare foarte buna. Se fixeaza in perete cu patru suruburi. Provenienta Germania.

Detalii 200 RON

ID antichitate: 6027

Oglinda de cristal

Oglinda de cristal cu rama de lemn sculptat, model deosebit. Dimensiuni 57x80 cm. Provenienta Germania. Oglinda este putin marcata de trecerea timpului.

Detalii 350 RON

ID antichitate: 6022

OGLINDA DE PERETE, ANII 60, CU RAMA DE LEMN MASIV SCULPTAT

OGLINDA OVALA DE PERETE, VECHE, DIN ANII '60 , CU RAMA DE LEMN MASIV SCULPTAT. DIMENSIUNI CU RAMA 85 CM x 58 CM, FARA RAMA 64 CM x 40 CM. EXPEDIEZ ORIUNDE IN ROMANIA , COST EXPEDIERE 70 LEI.

Detalii 1200 RON

ID antichitate: 5990

Rama pentru colectie

rama pentru expunere monede sau mic obiecte, lemn de nuc, sticla, interior din catifea

Detalii 90 RON

ID antichitate: 5934

Oglinda sculptata din lemn

Vand oglinda sculptata din lemn vechi de peste 100 de ani (nu se stie exact anul), stare generala buna. Dimensiuni oglinda: latime 73 cm, lungime 110 cm. Pret Negociabil.

Detalii 800 EUR

ID antichitate: 5858

Oglinda venetiana

Vand oglinda venetiana cu scrin si taburet din secolul XIX cu o vechime de 100 de ani

Detalii 250 EUR

ID antichitate: 5815

Oglinda cristal sculptata cu blazon

oglinda de cristal sculptata 130/60cm,in partea de jos prezinta un blazon cu un S si un P intors.

Detalii 5000 RON

ID antichitate: 5715

Oglinda baroc

oglinda barok unicat cu masuta de marmura

Detalii 1300 EUR

ID antichitate: 5539

OGLINDA BAROC

OGLINDA BAROC

Detalii 250 EUR

ID antichitate: 4701

Oglinda veche

Oglinda veche nu stiu cat de veche nu este sparta nu este crapata

Detalii 600 RON

ID antichitate: 3318

Oglinda charl x

oglinda fraceza charl x epoca 1830 aurit cu foita

Detalii 380 EUR

ID antichitate: 3162

Oglinda Florentina in foita de aur

OGLINDA SUPERBA FLORENTINA IN FOITA DE AUR Oglinda de colectie suflata in foitza de aur , Stare foarte buna , 100 % originala , autentica pastrata in conditii optime .Import Italia . Dimensiuni : 1, 60 / 90 .

Detalii 1499 EUR

ID antichitate: 2380

Antologie - Stiai ca...? Arta in egiptul antic

Arta in egiptul antic

Natura religioasă a civilizației egiptene a influențat contribuțiile acesteia la arta antichității. Multe din marile lucrări ale egiptenilor antici reprezintă zei, zeițe și faraoni (considerați și ei divinități). Arta Egiptului Antic este caracterizată în general de ideea de ordine. Dovezi ale mumificării si construcției de piramide în afara Egiptului stau mărturie a influenței sistemului de credințe și valori ale egiptenilor asupra altor civilizații, unul din modurile de transmitere fiind Drumul Mătăsii.

Arta egipteană, cu marile sale forme de manifestare (arhitectură, pictură, sculptură etc.) este așezată sub semnul fenomenului religios. Legătura vechilor egipteni cu zeii protectori ai Egiptului este profundă și se manifestă atât pe pământ cât și în viața de dincolo — element central al credinței egiptene străvechi, de aceea operele de artă egiptene au câteva elemente comune. Toate au un anume imobilism: secol după secol s-au reprodus aceleași forme artistice, s-au utilizat aceleași tehnici și aceleași materiale. Statuile faraonilor sau ale marilor demnitari nu reprezintă trupul real ci mai degrabă ele proiectează o imagine ideală a unui om aflat într-o comuniune permanentă cu zeii și deci aflat într.o stare de har divin. De aici rezultă caracterul solemn al statuilor egiptene, senzația de măreție pe care aceasta o produce privitorului.

Deși artistul egiptean preferă să reprezinte profiluri umane, atunci când configurează chipul uman el respectă o convenție impusă de credințele sale religioase. Omul răposat trebuie să privească fie spre apus, spre lumea de dincolo — spre împărăția lui OSIRIS, fie spre răsărit, spre lumea de aici—unde răsare zeul-soare RA. De-a lungul timpului s-au lucrat în Egiptul antic poate zeci de mii de statui de bronz, piatră, lemn, aur— întotdeauna pictate. Artistul egiptean acorda culorilor o semnificație anume, culorile fiind de fapt simboluri religioase.

Roșul era o culoare negativă, aceasta fiind culoarea zeului SETH, zeul deșertului lipsit de viață și de acea zeul morții, al răului și totodată al dezordinii. Verdele, culoarea vieții vegetale și de aceea culoarea bucuriei și tinereții era închinată zeului OSIRIS, zeu al reînvierii și a nemuririi ce stăpânea lumea de dincolo. Tot astfel, culoarea neagră avea aceeași semnificație — negrul fiind culoarea pământului fertil al Nilului – fluviu, care, prin revărsările sale, asigura “reînvierea “ veșnică a Egiptului an după an și garanta puterea și prosperitatea țării. Albastrul era culoarea cerului și a zeului acestuia AMON. Galbenul reprezenta aurul, un material prețios simbol al nemuririi zeilor și de aceea avea un caracter sacru, el fiind destinat numai în reprezentările zeilor și faraonilor.

Albul—simbol al purității și bucuriei era culoarea coroanei Egiptului de Jos. Arhitectura egipteană își relevă caracterul impunător și sacru prin simpla prezență a marilor piramide și ale templelor. Aceste construcții impunătoare aveau rolul să asigure o legătură puternică dintre egipteni și zeii lor protectori. Marile piramide ridicate de faraonii din perioada Regatului Vechi nu erau doar grandioase locuri de veci pentru faraoni. Prin existența lor, ele erau un simbol al triumfului egiptenilor asupra morții—credința în nemurire și viața de apoi fiind elementul central al religiei egiptene.

Celui care îi este destinată piramida — faraonul, joacă un rol central nu numai în viața politică a Egiptului ci și în cea religioasă. Faraonul nu este doar șeful statului, el este înainte de toate un zeu întrupat și prin definiție un simbol al nemuririi. El reprezintă totodată cea mai puternică și vizibilă legătură dintre Egipt și zei. De acea, întreaga viață în Egiptul antic — artă, politică, religie etc., este închinată faraonului și caracterului său divin. Religia antică egipteană este închinată nemuririi și veșniciei pentru ca era normal ca arta religioasă să consacre aceste valori. Secol după secol, artiștii egipteni au folosit aceleași materiale, aceleași tehnici și stiluri, acest lucru fiind încă o dovadă a credinței egiptenilor în caracterul nemuritor al Egiptului și ai zeilor săi protectori.

Taguri: egipt antic, arta,  egiptul antic