Cum sa te autentifici?

1. Pentru autentificare ai nevoie de un cont gratuit.
Nu ai cont? Creeaza-ti AICI!

2. Daca s-a activat contul te autentifici cu adresa de e-mail si parola generata pe care o primesti pe adresa de e-mail specificata

3. Daca ai uitat parola cere resetare prin formularul de sub login specificand adresa cu care te-ai inregistrat!

Email:
Parola:

Aceasta pagina a fost creeata de catre: Creative Stuff
Tu iti imaginezi, noi realizam!

Obiecte Decorative

CANDELABRU CU MAJOLICA

CANDELABRU CU MAJOLICA,VIENA 1850,1m INALTIME,70cm LATIME,PESA DE LUX FOARTE RARA,PERFECTA STARE DE FUNCTIONARE CU PETROL,IN ROMANIA PE PIATA NU EXISTA NICI UNA IN CONCURENTA CU ACEASTA IN ACEST MOMENT.

Detalii 3500 EUR

ID antichitate: 15088

LAMPA DE MINA(MINER) Sec.II-III

IN ROMA ANTICA ,,FONŢA`` PURTA DENUMIREA DE ,,LUCERMA`` ŞI ERAU CONFECŢIONATE DIN LUT SAU BRONZ,DATIND DE PESTE 2300 ani. IN ROMANIA CELE MAI VECHI FONŢE(opaiţuri) SAU DESCOPERIT LA CASTRUL ROMAN DE LA BUMBESTI JIU, SINT DATATE DIN Sec.II-III e.n.,ŞI SINT EXPUSE LA SECTIA DE ISTORIE A MUZEULUI JUDEŢEAN GORJ.ELE SE FOLOSEAU IN MINA SAU PENTRU ILUMINATUL CASNIC. IN ROMANIA SE MAI NUMESC SI ,,FONŢA``(a nu se confunda cu FONTA) SI SINT FACUTE DIN BRONZ.PRETUL ESTE PER BUCATA.Sint primele lampi din lume folosite in MINERIT.

Detalii 100 EUR

ID antichitate: 15086

FELINAR

Felinar cu fitil,functioneaza pe baza de petrol.

Detalii 100 RON

ID antichitate: 15084

LAMPA DE MASA DIN MAJOLICA

Lampa de masa cu majolica pictata manual

Detalii 300 EUR

ID antichitate: 15083

Candelabru masiv, sculptat din bronz cu 8 brate de nimfe si cu 8 flacari de cristal

Candelabru sculptat din bronz cu 8 brate de nimfe, cu 8 flacari de cristal. Bolul central este tot din cristal. Acesta dateaza din anul 1914 si este in stare de functionare. Candelabrul a fost estimat la o valoare de 18.000 de euro.

Detalii 9000 EUR

ID antichitate: 14881

Sfesnice Argintate,jouveleria Nena

Superbe sfesnice Argintate ,ornate cu flori de lis si conuri de brad,fabricate de juvelerie Nena.Dimensiuni;8.5x7.5x4 cm.

Detalii 180 RON

ID antichitate: 14623

Vaze set-2 buc

cu decor ambutisat, marcaj belgica DF, h= 26 cm si 17 cm

Detalii 75 RON

ID antichitate: 14532

Oglina pe foita de aur

oglina pe foita de aur, perioada 1920

Detalii 400 RON

ID antichitate: 14509

Aplici din bronz masiv

Aplici din bronz masiv perioada 1920 sunt 2 buc.

Detalii 250 RON

ID antichitate: 14508

Sfesnic din portelan

-sfesnic din portelan -3 orifici de tinere a lumanarii -facut de catre ARPO in Romania

Detalii 50 RON

ID antichitate: 14458

Ion Mitroi

Lucrare deosebita semnat ..Mitroi ..

Detalii 1300 RON

ID antichitate: 14438

Ion Mitroi

Lucrare deosebita semnat ..Mitroi..

Detalii 1500 RON

ID antichitate: 14437

Lucratura pe canafas,zona Munteniei

lucratura pe canafas,zona Munteniei,formata din teislaifar 46x47cm-1buc si 28x30cm-2buc.

Detalii 50 RON

ID antichitate: 14430

Fata de masa,brodata,pt. cafea

fata de masa,brodata,pt cafea, dimensiuni 82x74cm-1buc si 19x19cm-2buc.

Detalii 50 RON

ID antichitate: 14429

Vaza alba,Lugoj

Vaza portelan,provenienta Germania!

Detalii 30 RON

ID antichitate: 14398

Vaza portelan,provenienta Germania!

Vaza portelan,provenienta Germania!

Detalii 30 RON

ID antichitate: 14396

Antologie - Stiai ca...? Arta in egiptul antic

Arta in egiptul antic

Natura religioasă a civilizației egiptene a influențat contribuțiile acesteia la arta antichității. Multe din marile lucrări ale egiptenilor antici reprezintă zei, zeițe și faraoni (considerați și ei divinități). Arta Egiptului Antic este caracterizată în general de ideea de ordine. Dovezi ale mumificării si construcției de piramide în afara Egiptului stau mărturie a influenței sistemului de credințe și valori ale egiptenilor asupra altor civilizații, unul din modurile de transmitere fiind Drumul Mătăsii.

Arta egipteană, cu marile sale forme de manifestare (arhitectură, pictură, sculptură etc.) este așezată sub semnul fenomenului religios. Legătura vechilor egipteni cu zeii protectori ai Egiptului este profundă și se manifestă atât pe pământ cât și în viața de dincolo — element central al credinței egiptene străvechi, de aceea operele de artă egiptene au câteva elemente comune. Toate au un anume imobilism: secol după secol s-au reprodus aceleași forme artistice, s-au utilizat aceleași tehnici și aceleași materiale. Statuile faraonilor sau ale marilor demnitari nu reprezintă trupul real ci mai degrabă ele proiectează o imagine ideală a unui om aflat într-o comuniune permanentă cu zeii și deci aflat într.o stare de har divin. De aici rezultă caracterul solemn al statuilor egiptene, senzația de măreție pe care aceasta o produce privitorului.

Deși artistul egiptean preferă să reprezinte profiluri umane, atunci când configurează chipul uman el respectă o convenție impusă de credințele sale religioase. Omul răposat trebuie să privească fie spre apus, spre lumea de dincolo — spre împărăția lui OSIRIS, fie spre răsărit, spre lumea de aici—unde răsare zeul-soare RA. De-a lungul timpului s-au lucrat în Egiptul antic poate zeci de mii de statui de bronz, piatră, lemn, aur— întotdeauna pictate. Artistul egiptean acorda culorilor o semnificație anume, culorile fiind de fapt simboluri religioase.

Roșul era o culoare negativă, aceasta fiind culoarea zeului SETH, zeul deșertului lipsit de viață și de acea zeul morții, al răului și totodată al dezordinii. Verdele, culoarea vieții vegetale și de aceea culoarea bucuriei și tinereții era închinată zeului OSIRIS, zeu al reînvierii și a nemuririi ce stăpânea lumea de dincolo. Tot astfel, culoarea neagră avea aceeași semnificație — negrul fiind culoarea pământului fertil al Nilului – fluviu, care, prin revărsările sale, asigura “reînvierea “ veșnică a Egiptului an după an și garanta puterea și prosperitatea țării. Albastrul era culoarea cerului și a zeului acestuia AMON. Galbenul reprezenta aurul, un material prețios simbol al nemuririi zeilor și de aceea avea un caracter sacru, el fiind destinat numai în reprezentările zeilor și faraonilor.

Albul—simbol al purității și bucuriei era culoarea coroanei Egiptului de Jos. Arhitectura egipteană își relevă caracterul impunător și sacru prin simpla prezență a marilor piramide și ale templelor. Aceste construcții impunătoare aveau rolul să asigure o legătură puternică dintre egipteni și zeii lor protectori. Marile piramide ridicate de faraonii din perioada Regatului Vechi nu erau doar grandioase locuri de veci pentru faraoni. Prin existența lor, ele erau un simbol al triumfului egiptenilor asupra morții—credința în nemurire și viața de apoi fiind elementul central al religiei egiptene.

Celui care îi este destinată piramida — faraonul, joacă un rol central nu numai în viața politică a Egiptului ci și în cea religioasă. Faraonul nu este doar șeful statului, el este înainte de toate un zeu întrupat și prin definiție un simbol al nemuririi. El reprezintă totodată cea mai puternică și vizibilă legătură dintre Egipt și zei. De acea, întreaga viață în Egiptul antic — artă, politică, religie etc., este închinată faraonului și caracterului său divin. Religia antică egipteană este închinată nemuririi și veșniciei pentru ca era normal ca arta religioasă să consacre aceste valori. Secol după secol, artiștii egipteni au folosit aceleași materiale, aceleași tehnici și stiluri, acest lucru fiind încă o dovadă a credinței egiptenilor în caracterul nemuritor al Egiptului și ai zeilor săi protectori.

Taguri: egipt antic, arta,  egiptul antic